• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

teken weghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

crolithion

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2005
hoe kan ik binnen een cel met tekst de eerste karakter kan verwijderen met een formule zodat het meer kan worden toegepast?:confused:

Als ik je vraag goed heb ontcijferd zal je dit nodig hebben:

=RECHTS(A1;LENGTE(A1)-1)

Allereerst bedankt voor je reaktie.
Het is iets anders namelijk:

A1 heeft een tekst bijvoorbeeld LOPEN
Maar, en nu komt het: 'LOPEN heeft een single quote
en de hele kolom heeft die single quote dus:
A1
'LOPEN
A2
'SPRINGEN
A3
'BUKKEN

wat ik nu zoek is een formule die die single qouation kan removen en de waarde ervan kan terugzetten

Jouw formule heb ik al toegepast, maar dan krijg je
=RECHTS(A1;LENGTE(A1)-1)
A1
OPEN
A2
PRINGEN
A3
UKKEN

het gaat mij echt alleen om de single quote
Ik krijg het niet voor elkaar ook niet na een halve dag zoeken (I'm almost desperate)
:rolleyes:

Is die quote (') zichtbaar in de cel of enkel in de formulebalk bovenaan?

Wat je anders ook kan proberen is de cellen met de quote kopiëren en ze vervolgens plakken via Speciaal Plakken - Waarden.

Als je doelt op de eerste karakter die je ziet wanneer je de cel aanklikt in de formule balk, tja die boeit niet zo daar zal excel verder niets mee doen. Om het weg te krijgen moet je gewoon de cellen selecteren en plakken in kladblok/notepad. Vervolgens daar de zooi weer selecteren en kopieren en plakken in excel.

Wanneer je zelf in alle cellen die single quote ziet staan en ze weg wil hebben is de makkelijkste manier nog via: CTRL H. Vervang ' door niets en klik op alles vervangen.

Het is gelukt!

Eerst de kolom in een NIEUW WERKBLAD na kopiëren -> plakken -> waarde, en toen de hele kolom over het originele heen geplakt!

:thumb: :thumb: :thumb:

Rare is, binnen het originele werkblad wilde dat niet, bleef de single quotation (') hardnekkig!?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan