• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekening invoegen, valideren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexander86

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo

ik had een tweetal weken geleden op het forum een vraag geplaatst ivm met een tekening in te voegen als er een bepaalde cel veranderd (D10) deze tekening is gelinkt naar wat in cel D10 staat. bv wanneer in cel D10 type M1 staat komt de tekening M1 tevoorschijn. als de waarde in D10 veranderd en type M2 komt in D10 dan verschijnt de tekening type M2. de tekening van type M1 wordt dan wel verwijderd.

ik dacht dat deze vraag opgelost was (door wigi), maar nu heb ik iets gemerkt waardoor het niet meer lukt. het is namelijk zo dat de waarde in D10 verkregen wordt door een type aan te duiden in een keuzelijst (via data , valideren en dan de lijst). wanneer ik nu via deze keuzelijst een type aanduid komt de tekening wel, maar wanneer ik een andere type wil aanduiden is deze keuzelijst verdwenen. het pijltje om uit de verschillende mogelijkheden te kiezen is weg. nochtans wanneer ik op de cel sta en kijk bij data valideren en dan lijst, staat deze lijst wel nog altijd ingevuld.

kan iemand mij helpen hoe dit komt?
dit is de code dat wigi had geschreven:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Target.Address = "$D$10" Then

On Error Resume Next

With Range("G16")

.Select

ActiveSheet.Shapes(ActiveSheet.Shapes.Count).Delete

ActiveSheet.Pictures.Insert("F:\Tek. Alexander" & Target & ".bmp").Select

With .ShapeRange

.LockAspectRatio = msoTrue
                .Height = 75#
                .Width = 113.25
                .Rotation = 0#

End With

End With

On Error GoTo 0

End If

End Sub

is er iets in dit stukje code die ervoor zorgt dat dat pijltje verdwijnt ofzo? of zou een oplossing zijn om een in de code op het laatst aan te geven dat hij terug gaat naar data valideren , lijst en dan denaam van de lijst?

mvg
Alexander

Doe eens een voorbeeldfile aub. Werkt stukken makkelijker.

Hallo

in mijn programma heb ik redelijk veel cellen waar er gewerkt wordt met keuzelijsten (via data valideren, en dan de lijst invullen). wanneer ik nu D10 verander (wat normaal ook met keuzepijltje is, in het voorbeeld is het nu zonder keuzepijltje) verdwijnen al deze keuzepijltjes in de andere cellen. In D10 staat er een waarde bv type M1 of type M2, type M3. wanneer ik dus bv D10 verander is het de bedoeling dat er een tekening verschijnt naargelang de waarde in D10 (de code daarvoor had u voor mij al wat aangepast, dit zal u zien in VBA)

in mijn voorbeeld heb ik nu in D3 en D4 gewoon een keuzelijst gemaakt, om duidelijk aan te tonen dat de keuzepijltjes verdwijnen wanneer D10 veranderd wordt.

het probleem is nu wel dat in de code een pad staat beschreven naar waar de tekeningen staan op mijn pc ... mss kan je dit pad veranderen naar een pad op jou pc waar tekeningen staan en dan een waarde invullen in D10 die overeenstemt met de naam van een tekening.

mgv alexander

Bijlagen

Jij doet niets fout, alleen kan ik niet zeggen hoe het komt en ook niet wat eraan te doen.

Ik heb nog al bestanden gezien waar de Validatie gewoon stuk raakte of verdween. Volgens mij zal je het manueel moeten ingeven.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan