Tekeningenlijst - bestand openen met VB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietkierewiet

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2010
hey iedereen,

ik ben een beetje aan het spelen met VB, nu vroegen ze bij mij op school of ik eens een mooie tekeningenlijst wilde maken.
ik heb het volgende idee:

ik voeg in een excel bestand een aantal gegevens in. een daarvan is het tekeningnummer met de versie. hier komen dus even makkelijk 20 verschillende regels met 20 verschillende tekeningnummers.

nu wil ik graag met een stukje VB een script erachter zetten. ik wil graag een button achter de tekst plakken die voor mij de desbestreffende tekening opent. het script om te openen heb ik nog niet onder de knie maar dat lijkt me niet al te lastig. maar ik liep wel tegen wat andere problemen aan.

de files die gaan van usb stick naar een computer naar een andere usb stick enz enz. dus de bestanden hebben geen vaste plaats op een schijf. ze blijven wel in dezelfde map staan. nu vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om iets als " ..\tekeningenmap\00011.dwg" te gebruiken. dus dat hij begint vanaf de locatie waar het excel bestand met de formule staat.

daarnaast vroeg ik me het volgende af: is het mogelijk om met 1 makkelijk script de regel te selecteren waarin de button staat. zodat ik 1 kleine code kan gebruiken en niet elke button zijn eigen script nodig heeft (er komen veel tekeningen in te staan).

ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)
alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan