• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekeninglijst, laatste datum/status!

Status
Niet open voor verdere reacties.

WiboFeenstra

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Berichten
9
Hallo,
In mijn werk ben ik door een collega gevraagd voor onderstaande casus een oplossing te vinden.
Werkzaam bij een bouwbedrijf heb je met veel tekeninglijsten te maken.
Deze tekeningen worden telkens vernieuwd en aangepast, waardoor er een gewijzigde datum op komt te staan met een nieuw status.
Tekening, datum origineel, bijv. 01-01-2010 - status A
Tekening, datum wijziging 01, bijv. 02-02-2010 - status B
Tekening, datum wijziging 02, bijv. 03-03-2010 - status C

Al deze data worden in cellen achter elkaar in de tekeninglijst vermeldt, dus:
Document | datum origineel | datum wijziging 01 | datum wijziging 02 | etc.
Document | status A............ | status B................... | status C................. | etc.


Tekening 1 | 01-01-2010...... | 02-02-2010...........| 03-03-2010........... | etc.
Tekening 1 | status A........... | status B................ | status C................ | etc.

Aan het einde van de regel komt dan een kolom waarin de datum staat van de laatst gewijzigde tekening, in dit geval 03-03-2010
In de kolom naast deze datum staat daarnaast nog aangegeven wat de status is van de laatst gewijzigde tekening, in dit geval status C

De datum van de laatst gewijzigde tekening heb ik inmiddels al in de kolom gevoegd middels onderstaande formule:
=MAX(N202;O202;P202;Q202;R202;S202;T202;U202;V202)

De status behorende bij de laatst gewijzigde tekening kan ik alleen niet ontdekken, wie kan me hiermee helpen?
Alvast bedankt voor je reactie.

PS. zie de bijlage voor een beter beeld van mijn probleem!
 
Laatst bewerkt:
Beste WiboFeenstra ;)

Vb Formule 1 staat in cel W202:

=MAX(N202:V202)

Formule 2 staat in cel W203:

=HORIZ.ZOEKEN(W202;N202:V203;2;ONWAAR)

Groetjes Danny. :thumb:
 
mja... dit werkt natuurlijk wel, maar ik betwijfel dit nou HET systeem is om dergelijke administratie in bij te houden hoor.
Als je met zoveel tekeningen en wijzigingen te maken hebt, heb je volgens mij behoefte aan iets meer professioneels.
Dan kom je in documentbeheerprogramma's als AutoManagerWorkflow (zie bijvoorbeeld hier: http://www.ideoma.nl/docu3.htm).
Daarin kan kan je ook allerlei andere info opslaan, zodat je niet alleen maar een weinig zeggend lijstje hebt van je versiebeheer. Het programma slaat ook de feitelijke tekeningen op zodat ook die gemakkelijk terug te vinden zijn.
 
Even iets over tekeningdatum

Sinds eeuwen zet men op een tekening een nieuwe datum en dan is de oude versie vervallen.
Hoe weet men nu wat de laatste versie is??? Zet op een tekening de vorige datum en de nieuwe datum, eventueel met een versiedatum. Bij het toezenden van de tekening vermelden dat de tekening(en) datum ####### is (zijn) vervallen en alleen de tekening(en) met de datum ######## gehanteerd moet worden. Eventueel ook de versienummers en eventueel daarbij de datum vermelden.
In de praktijk is er altijd gedonder over wat is de laatste tekening!!!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan