• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekenreeks weekend in planning werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ntvtred

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2014
Hallo,

Ik ben bezig met een zogenoemd productieschema voor een Nieuwsbrief. Nu is de redacteur daarvan 3 dagen per week werkzaam. Ik dacht gebruik te kunnen maken van de formule WERKDAG.INTL, zodat ik niet op een datum uitkom die zij niet werkt. Maar als ik dan voor weekend de reeks 1000111 invoer krijg ik uiteindelijk de foutmelding #GETAL!. Als ik de tekenreeks weghaal en een getal invoer (bijv. 13, dat dan staat voor 'alleen dinsdag' als weekenddag) dan werkt het wel. Kan het zijn dat de tekenreeks niet werkt? Bij het invoeren staat nl. achter die optie = getal in grijs, hoewel als toelichting wel wordt aangegeven dat je ook een tekenreeks kan invoeren.
Zijn er mogelijkheden om de datum alleen te laten uitkomen op de dagen dat iemand werkt?

welkom op het forum, laat dat bestand eens zien er zonder moeten we eindeloos gokken.

Dank je, dat werkte. :d
Excell sputtert wel als ik het in het invulscherm doe, maar uiteindelijk lukt het toch.

je moet deze wel in de formule plaatsen.
PHP:
=WERKDAG.INTL(J3;-1;"1000111";B24:B33)

Ja, dat merkte ik ook. Daarna is het een eitje.

Dank je!

Graag gedaan.
Wil je dan de vraag als opgelost plaatsen? dit doe je bovenaan de vraagstelling.
Tenzij je nog bijkomende vragen hebt natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan