• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekens na het -

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjonnie1974

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2011
Berichten
177
Hoi,

Wie kan voor mij de formule vinden?

In de bijlage een 3 tal mogelijkheden van weergave van datum (daar is niets aan te doen, wordt zo aangeleverd)

Uiteindelijk wil ik 1 formule die voor de 3 verschillende mogelijkheden geldt..

wie o wie kan mij helpen?
 

Bijlagen

  • Book1.xlsx
    8,2 KB · Weergaven: 30
En hoe moet de formule het verschil zien tussen 2-12-2012 (geldige datum) en 12-1-2013 (ook geldige datum)? Waarom moet 2-12 niet worden omgedraaid, en 12-1 wel?
 
aangepaste eigenschap zetten op mm/dd/jjjj
 

Bijlagen

  • Book1(jp).xls
    23,5 KB · Weergaven: 31
Heren,

Helaas kan ik hier niets mee, want de aangeleverde datum staat vast en kan niet worden aangepast. (zoals ook al eerder stond beschreven)

Misschien makkelijker: bekijk de gegevens niet als datum, maar als tekst. ik wil dus ten alle tijden eerst de getallen tussen de twee - hebben, daarna de getallen VOOR de - en daar na de getallen NA de tweede -
Dit kan wel eens verschillen daar de ene keer er 2-12-2013 staat en de andere keer 12-12-2013. in eerste instantie dacht ik aan mid(a1;1;2) Dit werkt voor de tweede mogelijkheid, maar bij de eerste krijg je dan 2- als resultaat en dat wil ik niet. Dan moet het dus 2 worden
 
op deze manier
 

Bijlagen

  • Book1(jp2).xls
    24 KB · Weergaven: 21
Kun je hier iets mee?

Te laat?
 

Bijlagen

  • Datums(cobbe).xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 33
Je verteld niet hoe je het aangeleverd krijgt. Als tekst document of als Excel document.
Alle voorbeelden in je document zijn al datums en geen tekstvelden.
Zet van bijvoobeeld B4 de celeigenschap maar eens op Standaard.
Het getal wat je dan zit is het getal dat die datum representeerd.

Er is dus geen functie nodig om die datum om te zetten.
Je moet, zoals in F4, alleen de juiste celeigenschap kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan