Tekens tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

heyajohnny

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
35
Hallo allemaal.

Ik zou graag het aantal tekens in een tekstveld willen tellen. Elke keer als er een teken ingevoerd wordt moet hij kunnen zien of dit 7 tekens zijn, dan moet er een P als eerste teken bijkomen. Als het er 9 zijn dan moeten er punten tussen. Voorbeeld:

2435265 moet worden P2435265
523423243 moet worden 5234.23.412

Ik weet dat je ergens een invoermasker kunt gebruiken.

Ik heb eigenlijk alleen ervaring in java. Ik heb al enkele forums afgezocht maar nog niets kunnen vinden.

Het tekstveld heet Rekeningnummer. Volgens mij moet ik ongeveer zo beginnen:

Private Sub Rekeningnummer_Change()
If Me.Rekeningnummer = 7 Then
End Sub

Bedankt alvast voor jullie moeite:thumb:
 
Zoiets?

Code:
Private Sub Rekeningnummer_Change()
    
    With Me.rekeningnummer
        
        Application.EnableEvents = False
        
        If Len(.Text) = 7 Then
        
            .Text = "P" & .Text
            
        ElseIf Len(.Text) = 9 Then
        
            .Text = Left(.Text, 4) & "." & Mid(.Text, 5, 2) & "." & Right(.Text, 3)
            
        End If
        
        Application.EnableEvents = True
            
    End With
    
End Sub

ongeteste code

Wigi
 
Super bedankt!!!! :thumb:

Met een paar kleine aanpassinkjes is het gelukt. Code was goed, maar wat Application.EnableEvents = False nou precies doet?? Dat heb ik er maar uitgehaald. Maar verder Super :thumb:
 
Nu had ik nog een vraag, want als ik het 9e character typ, dan moet eigenlijk de P weer verwijderd worden, hoe moet ik dit doen?
 
Super bedankt!!!! :thumb:

Met een paar kleine aanpassinkjes is het gelukt. Code was goed, maar wat Application.EnableEvents = False nou precies doet?? Dat heb ik er maar uitgehaald. Maar verder Super :thumb:

Dat moet er wel degelijk instaan...

Je doet aanpassingen in de textboxen op basis van de code.

Maar de aanpassingen op zich "triggeren" zelf weer de Rekeningnummer_Change.

En op den duur kan je in een oneindige lus komen. (hier niet omdat de 7 of 9 tekens niet meer opgaan, maar je voert deze macro wel 2 keer uit ipv. 1 keer als je die 2 regels weglaat).

Application.EnableEvents = False

vermijdt dat.

Wigi
 
Nu had ik nog een vraag, want als ik het 9e character typ, dan moet eigenlijk de P weer verwijderd worden, hoe moet ik dit doen?

Ga dan door mijn code en pas het binnen de IF's aan. Zo ongelooflijk ingewikkeld is de code nu ook weer niet hé.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan