Tekens verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwitloof

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Goedenavond,hoe kan ik cijfers in een tekst plaatsen,zodat deze onzichtbaar zijn,en terug zichtbaar worden door te selecteren/ en of af te printen.
t.n.x.

Bij dit soort vragen ga ik me altijd zitten afvragen: waarom? Wat is het doel?

Want als een simpele selectie de tekst al zichtbaar moet maken, waarom dan verbergen?

En als het voor een kennistest is bijvoorbeeld of een onderwijskundig doel,
dan zijn er vast wel kant-en-klare toepassingen die precies dat doen wat je wilt,
zonder dat je daar zelf veel aan moet knutselen.

Door ze dezelfde kleur als de achtergrond te geven misschien?

Zoek eens op onSelect of Hoover, volgens mij moet je daar een heel eind mee komen.

Bestaat er geen eenvoudig online prog. voor bv.

Een voorbeeld: ik zou moeten8 kunnen typen de5 zin enz.
Dus de 8 en 5 zou moeten onzichtbaar zijn
Terug zichtbaar gemaakt door selecteren,door iemand die het bericht krijgt op een forum bv.

@janwitloof

Wanneer iemand begint te vragen hoe een bepaalde oplossing technisch gerealiseerd kan worden,
is het wel degelijk verstandig om eerst het probleem of de wens boven tafel te krijgen.

Wanneer jij je op een oplossing focust
wil dat niet zeggen dat dat de beste oplossing is.

Wat je in reactie #6 schrijft, maakt het allemaal niet duidelijker.
Wanneer je wilt bereiken dat een forumgebruiker een verborgen tekst zichtbaar kan maken,
dan zou in principe iedere gebruiker dat kunnen.
Dat betekent dat het verbergen m.i. geen nuttige functie heeft.

Verborgen informatie doorgeven heeft toch alleen zin als alleen de ontvanger er uiteindelijk bij kan?

Hmmm, rare vraag.
Je wilt (begrijp ik een beetje) met een onkeydown event iedere toetsaanslag aan een variabele toevoegen, dan na die toetsaanslag een cijfer niet tonen en andere tekens wel tonen. Dat zou op zich denk ik wel kunnen, maar waarom wil je bij het selecteren alles toch weer laten zien? Op een forum????

*** edit: ik denk dat (gecodeeerde?) berichten op een forum niet worden gewaardeerd.

Laatst bewerkt:
Het gaat om dit: er wordt soms op een forum van geocaching een tekst aan geboden waarin cijfers(coordinaten) verborgen zitten.
Via ctrl+A /en of afprinten zie je dan de cijfers staan.
Dus mijn vraag was gewoon,hoe je zoiets doet?, en met wat?,meer niet

Als je het zo beschrijft dan lijkt het er op dat de letters gewoon in de achtergrondkleur worden weergegeven. En dat zit, neem ik aan, gewoon als functionaliteit in de forumsoftware, zoals hier op Helpmij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan