Tekentablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0209

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
tijdje geleden heb ik een wacom bamboo tekentablet aangeschaft,

deze werkt erg fijn, alleen weet ik niet hoe je hem moet uitschakelen als je hem niet gebruikt....

Zomaar de usb kabel eruit halen lijkt me wel gevaarlijk aangezien het om een tekentablet gaat....

wat en hoe moet ik te werk gaan?

ps graag ook uitleg voor draadloos, ben van plan binnenkort draadloos kit te kopen, met USB werkt niet erg fijn...

Waarom zou het gevaarlijk zijn om de usb kabel eruit te halen... die tablets horen niet stuk te gaan als je de usb eruit haalt hoor :P
Maar goed als je echt geen risico wilt lopen eerst je externe voeding eruit halen (als je deze al hebt) en dan pas de usb omdat er meer spanning op je voeding staat dan op je usb (usb = +/- 5 volt, een voeding = vaak +/-12 volt).

Het beste is het om rechtsonder in de balk op: Hardware veilig verwijderen en media uitwerpen te drukken en dan pas de usb-kabel er uit trekken, alhoewel ik het nog nooit heb gezien dat een apparaat kapot ging als je de usb-stekker er zo uittrekt..
Btw ik volg dit topic ff.. ben benieuwd of er nog iemand post die een draadloze wacom heeft.. Wil er namelijk ook eentje kopen :) Ben vooral benieuwd naar de accuduur..

Groetjes Ger

hoi bedankt voor jullie reacties,

michaelbeersn: als ik het nu goed begrepen heb is het niet erg wanneer het tekentablet aan staat uit te schakelen dmv de usb kabel eruit te halen?

ik dacht dat er ergens in de instelling je hem aan/uit kon doen, zodat je de usb kabel niet opnieuw moet aansluiten/eruit halen (is dit niet mogelijk dan? want dit is natuurlijk prettiger werken...)

Rasger: goed dat je het even zegt, ik ben nu ook benieuwd naar de accuduur, via usb krijgt het tekentablet zijn stroom van de computer maar draadloos?

ik hoop dat jullie hierop reageren op de vraag van Accuduur

Ik heb zo'n mailtje gekregen of mijn vraag opgelost was, nee is niet opgelost.....

nog een keer dit

ik dacht dat er ergens in de instelling je hem aan/uit kon doen, zodat je de usb kabel niet opnieuw moet aansluiten/eruit halen (is dit niet mogelijk dan? want dit is natuurlijk prettiger werken...)

is dit mogelijk of zijn jullie geen echte computerskenners?

dan ga ik wel naar een ander forum en vraag ik het daar wel

zegt wel iets over jullie forumsite ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan