• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekort aan uren berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

levoleger

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
Beste Leden,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik ben bezig met een urenberekening, nu wil ik als er te weinig uren zijn gemaakt dat deze uren eerst van het compensatie verlof word afgetrokken en bij een restant van het verlof.

Bij een tekort = min.Overuren bij restant min. Verlofuren

Dus eerst moeten de compensatieuren worden opgemaakt voor dat er uren mogen worden afgescheven van het verlof is dit mogelijk??

Bvd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Wim,

Dit is bijna wat ik bedoel, het enige wat ik nog mis is dat het compensatieverlof en het verlof automatich wordt aangepast

- 6:00 comp. dan moet de cel compensatieverlof op 0 komen kan dit?
en het zelfde voor de cellen met de verlofuren?

Inieder geval bedankt voor je snelle reactie:thumb:

levoleger,

- 6:00 comp. dan moet de cel compensatieverlof op 0 komen kan dit?
en het zelfde voor de cellen met de verlofuren?
Misschien dat dit met een matrixformule lukt - of anders met VBA?
Misschien dat het ook lukt met een hulp kolom?

Kleine aanpassing:

Hoi wim,

ik heb jouw aanbeveling verwerkt, alleen de weergaven van het opgenomen comp. verlof staat op 180:00 wat doe ik verkeerd?????

Bijlagen

Ik denk dat dit komt door de tijd in de min.Die weet ik niet als tijd (-7:00) te noteren.
Nu maakt hij er -7,00 van en dan gaat het mis. (dat is het probleem)
Ben nog op het www aan het zoeken om de tijd ook als -7:00 te schrijven.

levoleger,

Op het www heb het niet kunnen vinden maar heb het met 2 hulpkolommen in decimalen gedaan.
Misschien komt er nog een reactie van iemand die het wel weet.

Bijlagen

Wat me opvalt is dat de opmaak van kolom D en F : getal is.
De overige kolommen hebben de opmaak custum (Engelse versie).

Misschien dat het daar mee te maken kan hebben?

Waarom is kolom E trouwens verborgen (staan geen gegevens in)?

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

:confused: nou mensen ben er nog niet uit, zal morgen nog een poging wagen.

dacht er te zijn met de oplossing van wim toch niet:(

levoleger,

Dit vond ik op het www over negatieve tijd.

Het probleem zit hem in het feit dat Excel standaard de datum 01/01/1900 neemt als je werkt met een cel die alleen de tijd moet tonen.
Als je dan een negatief getal krijgt kan hij dit niet voorstellen omdat deze voor 1/1/1900 valt.

OPLOSSING : ga in de excel file naar de menu Extra - Opties (Tools-Options) en ga naar het tabblad berekenen (calculate).
Daar vink je de optie systeemdatum 1904 aan en je probleem zou moeten opgelost zijn.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
beste leden,

Ik ben er nog steeds niet uit, helaas heb ik nu even de tijd niet om er mee verder te gaan.
vanaf volgende week zal ik dit weer op pakken en is alle hulp van jullie van harte welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan