• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Teks naar kolommen vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

youdeni

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Allen,

Ik heb een vraagje:
Ik maak vanuit Google contacts een export naar Excel. Ik wil de tekst die in kolom E "Notes" naar kolommen exporteren. Ik gebruik als scheidingsteken &
Echter Excel zet de tekst naar rijen ipv naar kolomen. Ik heb een een Excel bestand bijgevoegd als voorbeeld in Tabblad 2 heb ik staan hoe ik het graag zou hebben

Bijlagen

Je zou de 'enters' moeten verwijderen en vervolgens 'tekst naar kolommen'.

Het verwijderen van enters doe je als volgt:
CTRL + H > Bij zoeken naar: linker ALT+0010 met je numberpad (rechts op toestenbord) > Bij vervangen voor: doe je niks > Alles vervangen.

Toch niet opgelost

VAAG VAAG, ik snap het niet. Ik heb na de reactie van vorige keer de oplossing getest en het werkte allemaal prima. Maar als ik het nu wil doen dan doet Excel alleen de eerste rij van elke kolom.
Ik heb ook screenshots bijgevoegd. In screenshot 1 zie je dat de volledige inhoud van de cel wordt weergegeven. Echter als je dan op volgende klikt toont Excel alleen de eerste regel van de cel.Bekijk bijlage LibreNaarExcel.xlsxScreenHunter_01.jpgScreenHunter_02.jpg

Heb je wel de linker ALT knop gebruikt? De nummers op je numberpad? De kolom geselecteerd?

Yep precies zoals je hierboven had beschreven, collega heeft het ook geprobeerd met zelfde resultaat

Plak deze in een module en voer hem uit...
Nu zijn ook alle enters weg
Code:
Sub vervang_enters()
    ActiveSheet.Range("Z2:Z" & Range("Z" & Rows.Count).End(xlUp).Row).Select
    Selection.Replace What:=Chr(10), Replacement:=""
End Sub

Volgens mij werkt dit nu super, morgen weer proberen als het dan nog werkt ga ik m sluiten Hahaha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan