tekst "üitwerpen" niet in muisknop menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
617
in verkenner op ext hdd gaan staan met muispijl om los te koppelen lukt wel, maar de tekst UITWERPEN staat er vaak niet of helemaal niet in. (na indrukken rechter muisknop ).
 
Eerst hit op google:

Sommige programma's houden je externe harde schijf 'gelockt'. Dan kun je de disk volgens Windows niet 'veilig verwijderen' of uitwerpen.
Of dit een probleem is hangt van een belangrijke, maar bij weinig mensen bekende instelling af: de 'Beleidsregels' van de harddisk.
Ik adviseer om die in te stellen op 'snel verwijderen'.

-Ga daarvoor naar Apparaatbeheer.
(Snelle mensen doen dat via Start > Uitvoeren > hdwwiz.cpl,
slome mensen via Start > configuratiescherm)

-Klik in apparaatbeheer op het driehoekje voor 'Schijfstations'
-Rechterklik op de betreffende harde schijf > Klik op 'Eigenschappen'
-Ga naar het tabblad 'Beleidsregels'. Je kunt hier kiezen voor twee soorten beleid: 'snel verwijderen' en 'betere prestaties'. Als je voor de variant 'snel verwijderen' kiest kun je vervolgens altijd je schijf verwijderen, zonder voorzorgsmaatregelen. Hoogstens kan de software die je schijf voorheen gelockt hield als je op 'uitwerpen' klikte niet alle gegevens hebben verwerkt, maar dat is dan ook slecht geschreven software. In mijn ervaring leidt het kiezen voor 'betere prestaties' nauwelijks werkelijk tot betere prestaties.


Mijn ervaring is dat als je schijf niet meer gelezen of geschreven wordt dat je die gewoon los kan trekken. Niet teveel drama maken om niets.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan