Tekst 180 graden draaien

• Onderwerp starter Onderwerp starter aat21
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

aat21

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2004
Ok, het volgende probleem krijg ik niet opgelost:

In een Word file dat gekoppeld is met Excel, wil ik graag de tekst ondersteboven hebben. En die tekst bestaat volledig uit smanevoegvelden.

Het moet echt een staande pagina zijn, want anders gaat mijn paier niet door de printer.

Ik moet maandag 10.000 vel geprint hebben, dus graag een reactie!!

Tnx!

Aat

Wil je de tekst die in het excel gedeelte staat omdraaien? (Ik weet hoe het moet volgens mij, maar moet even Excel installeren) Wacht even dus :)

Laatst bewerkt:
Je moet het zo zien
Ik heb een database en die is samengvoegd met Word dcument. In dit document heb ik in tekstvlakken samenvoegvelden staan (die dus gekoppelkd zijn aan de database van Excel) en juist de tekst in deze tekstvlakken wil ik 180 graden draaien.
Beetje duidelijk???

Of moet de tekst pas gedraaid worden in het word formulier.

Inderdaad pas in het Word formulier. Volgens mij kan je getikte tekst (dus geen plaatje ofzo) gewoonweg niet 180 graden draaien, zodat je ondersteboven kan printen. Wel als je lanscape print, maar dat werk ff niet met de combinatie printer en papiersoort nu.

Ik heb ook ff gezocht.. maar kan het ook niet vinden. Sorry

Bedoel je dit. Dit komt uit de help van word 2003.

U kunt de tekstrichting in tekenobjecten, zoals tekstvakken (tekstvak: een vak voor tekst of afbeeldingen, dat kan worden verplaatst en vergroot/verkleind. Met tekstvakken kunt u meerdere tekstblokken op één pagina plaatsen of tekst een andere afdrukrichting geven dan de overige tekst in het document.), vormen en toelichtingen, en in tabel (tabel: een of meer rijen met cellen die worden gebruikt om getallen en andere elementen overzichtelijk weer te geven. Items in een tabel zijn gerangschikt in rijen en kolommen.)cellen wijzigen, zodat de tekst verticaal of horizontaal wordt weergegeven.

Klik op het tekenobject of in de tabelcel (cel: een vak op het snijpunt van een rij en een kolom in een werkblad of een tabel. Tabel- en werkbladgegevens worden ingevoerd in cellen.) met de tekst die u wilt wijzigen.
Klik op Tekstrichting in het menu Opmaak.
Klik op de gewenste richting

Hallo Aat,

Word heeft van zichzelf geen mogelijkheid om tekst 180 graden te draaien. Je kunt tekst als plaatje plakken en dan verder bewerken maar dat helpt in jouw geval niet. De andere mogelijkheid is met behulp van landscape printen zoals je al zei.
Heeft jouw printer een apart doorvoerpad voor landscape dan? Luxe :). Zou zo'n printer niet de mogelijkheid hebben om dat doorvoerpad te overriden met een ander pad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan