• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst aanpassen in formulier Excel 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Goede avond met Math

Ben druk bezig en heb al een hoop geleerd. Veel is hier te vinden en ook middels video's op internet.
Daar iets gevonden over het maken van een formulier, lukt me vrij aardig, maar een ding lukt mij niet en wel et volgende:

Ik heb overal hetzelfde lettertype gebruikt, zowel in formulier besturingselementen als in active-X besturingselementen.
Het keuzevak is gemaakt met formulier besturingselement de overige met active-x.
De landen zijn als men blad 2 zichtbaar maakt daar te vinden (het even nog vergen opgeheven)

Hoe krijg ik nu hetzelfde lettertype en uiteraard grote in het keuzevak van het land?

Met vriendelijke groeten, alvast bedankt voor de eventueel genomen moeite.

Math

Bijlagen

Door er een besturingselement voor te gebruiken ipv Dropdownbox

Tekst aanpassen in formulier

Goede avond Cobbe,

Zie dat he t werkt, maar begrijp niet waar je de combox vandaan tovert?

Welk besturingselement is dat dan? Waar vindt ik het!

Math

Hoop dat dit het duidelijk maakt:

Goede morgen Cobbe,

Ik heb deze gegevens gehaald van internet en gezocht naar "formulieren aken in Excel 2016" . Toen heb ik gekozen voor You Tube. Er staan dan drie video's klaar namelijk 1,2 en3.

Met opzet wordt ver verteld dat men voor het gebruik van de keuze voor het bestemmingsland kiest voor het formulier besturingselement keuzevak. Als men dit doet en men gaat dan verder bij eigenschappen komt men gelijk op een verwijzing terecht en dan kies ment voor in dit geval blad2 waar de landen getypt zijn. Werkt perfect alleen jammer genoeg kan men daar dus niet het lettertype aanpassen.

Ik heb geprobeerd om inderdaad te werken met het active besturingselement waar jij naar verwijst maar dan zie ik nergens de mogelijkheid om in te geven dat ik aan moet geven dat de data staan ik blad 2 (verwijzing). De pijl in het figuur laat je de mogelijkheid om te verwijzen naar blad2 en de cellen selecteren. Ik kom dus in principe NIET op het eigenschappen venster terecht!

Als ik active-x gebruik krijg ik deze mogelijkheid niet, hoe kan ik dit dan oplossen?

Math

Ik heb er een filmpje van gemaakt, hoop dat je er iets aan hebt.

https://we.tl/5hwqQsoeDy

In de eigenschappen van de combobox kan je ook de LinkedCell aangeven.

Goede middag Cobbe

Heb een hele tijd liggen te stoeien met behulp van je video en eindelijk is het mij dus wel gelukt door middel van de combobox, maar absoluut niet met behulp van formulierbesturingselement keuzelijst
Ik ben aan het proberen of ik de heer kan benaderen om mij toch duidelijk te maken hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen.
Want hij heeft mooie boeken geschreven met voorbeelden maar als ik dit dus zie, begin ik te twijfelen om ze te kopen.

Weet jij misschien een goed excel boek met duidelijke voorbeelden en/of bestanden met daarnaast ook de beginselen van VBA.

Groetjes Math

NOOT: Nogmaals bedankt

Ik heb nog een filmpje gemaakt waarin je ziet dat ik toch effectief ActiveX-besturingselement gebruik en lettertype en.of kleur aanpas.

https://we.tl/2jmdbWDiFm

In dit forum en via de F1-toets vind je eigenlijk alles wat (zeker een beginner zoals wij) vindt om onze bestanden naar onze hand te zetten.

Hoi Cobbe,

Ik heb het bekeken en ga nu zelf wat uitproberen! Waarom laat je het land nu uitspringen uit het formulier?. Gewoon om het te laten zien? Werkt in ieder geval!! Op welke manier kan ik het beeld van de video eventueel wat groter maken kan is het wat duidelijker te zien voor mij.

Wat is nu het grote verschil tussen een userform in VBA en dit formulier?

Math

Het beeld van het filmpje is schermgroot. Je moet het openen met Windows MediaPlayer.

Een userform moet geheel geprogrammeerd worden en is als het goed werkt veel gebruiksvriendelijker en minder foutgevoelig dan ingaven in een werkblad.

Nogmaals goeden middag Cobbe

Ok, is duidelijk. Als ik het goed heb komt u dus uit Belgie! Ik uit NL Limburg.
De vraag laat ik nog even openstaan, want ga weer verder aan de slag met uitproberen.

Bent u alleen bereid om personen te helpen via Helpmij, of ook eventueel via uw eigen mailadres bij een hoge uitzondering.

Alvast bedankt voor uw uitstekende hulp

Math
m.weijzen@planet.nl

Ik denk of weet beter, dat je meer kans op oplossingen hebt als je je vraag in het forum stelt.
Hier zitten toch wel enige kraks hoor die voor alles een oplossing aandragen.

Heel mijn familie zit/zat in NL-limburg.

hoe zet ik vraag als opgelost?

Hoi Cobbe,

Lukt mij om de een of andere reden niet!

Gaarne info zodat ik vragen als opgelost kan aangeven

Math

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan