• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst aanpassen in formulier Excel 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vba excel 2016

Goede avond Roncancio,

Dat kan wel kloppen maar hoe komt het dat er inderdaad wordt vastgesteld dat er meerdere werkbladen zijn?

Worden de werkbladen uit uitgeprint als er niets opstaat?

Ga morgen het boek bestellen VBA Excel 2e editie, schijnt een zeer goed boek te zijn met duidelijke voorbeelden.

Th heb van alles uitgeprobeerd in bijgevoegde bijlagen, maar krijg ze niet identiek aan het lopen. Het uitprinten is goed, ook het selecteren van de werkbladen, maar in bestand van selectief printen, staat er nog een vierkantje voor hetgeen men kan aanvinken en in het andere bestand lukt mij dat niet,
raar maar waar!

Math
 

Bijlagen

  • TP.xlsm
    24,9 KB · Weergaven: 29
  • Selectief Printen(cobbe).xls
    50 KB · Weergaven: 24
Even de liststyle aanpassen en je bent klaar.
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    103,5 KB · Weergaven: 57
Vba excel 2016

Goede morgen VenA,

Ik heb gisteren het boek VBA Excel 2016 willen bestellen in de hoop dat hier zo iets in staat.
Dit is maar een klein voorbeeld maar de uitleg moet dus even wat beter zijn, de oplossing was dus heel simpel mits men deze weet. Heb inderdaad de style aangepast en werkt perfect.

Weten jullie misschien een goed boek om in ieder geval de beginselen van VBA in het algemeen onder de knie te krijgen. Uiteraard is een gewone kennis van Excel dus ook noodzakelijk.
Nu is er wel een site op internet gratiscursus.be maar daar staat het toch niet duidelijk genoeg omschreven.
Wil namelijk ook ongeveer weten wat de code doet en waarom.

Groetjes en bedankt voor de simpele oplossing

NOOT: Weet u een manier om een bestand zoals dit bv, op te slaan naar bv een week, onder een andere naam maar wel in dezelfde map!
NU alleen voorbeeld van printen, maar bv vandaag op werkblad 2 tevens een voorbeeld macro absoluut, en op map 3 macro relatief. Iedere zondag bij afsluiten van het bestand melding opslaan onder andere naam in de map op het bureaublad met naam VBA2016VB Naam bestand in de map bv: VBA_Weeknr_01 het nieuwe bestand VBA_Weeknr_02. Zodat ik bv niet te veel in een bestand krijg maar altijd het vorige kan terugzien. (Belangrijk voor me om het duivenbestand welk ik maak voor de kweekduiven altijd kan bekijken wat er is veranderd, want een foutje is snel gemaakt.

Math
 
Vba excel 2016

Goede middag heren en/of dames,

Langzaam begint alles beetje duidelijker te worden. Nu alleen nog een boek waarmee ik kan raadplegen wat men eigenlijk bedoeld met de programma taal.
Vertel om te kunnen zien in eigenschappen hoe men een tekst kan centreren of kan uitvullen etc.
Wacht nog even op antwoord van de schrijver van VBA Excel 2e editie of dit ook in zijn boek omschreven staat, dan bestellen en stoeien tijdens de winter, met kweek bestand duiven.

Ben nog wel even bezig daarmee en dan is het ook duidelijker wat ik graag zou willen.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp

Math
 

Bijlagen

  • MathjeWilBedanken.xlsm
    22,7 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan