Tekst aanpassen op waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobboersma

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2007
Berichten
430
Ik heb een formulier gemaakt. Waar aangeklikt kan worden wel of geen eenmalige machtiging. Nu wil ik als er geklikt wordt op "ja" er komt te staan "wordt afgeschreven". En als er op "nee" wordt geklikt komt te staan "over te boeken". Is dit mogelijk, ik heb een php script dat gebruik maakt van post.
 
Werkt de IF-functie niet meer?

PHP:
$message = 'Lorem ipsum';
if($_POST['machtiging'] == 'Ja') {
  $message .= ' wordt afgeschreven ';
} else {
  $message .= ' over te boeken ';
}
echo $message;
 
Werkt de IF-functie niet meer?

PHP:
$message = 'Lorem ipsum';
if($_POST['machtiging'] == 'Ja') {
  $message .= ' wordt afgeschreven ';
} else {
  $message .= ' over te boeken ';
}
echo $message;

Hij doet het, heel erg bedankt. Ik heb nog een ander probleempje. Ik laat php het een en ander uitrekenen. Hiervan is de uitkomst bijv. 12.5 ik wil graag dat er dan komt te staan 12.50 en als ik het € teken invul in het script komt er hokje op het scherm.
 
round() is wellicht een oplossing.

Gebruik je voor het euro-teken wel de HTML-versie? Dus €
 
round() is wellicht een oplossing.

Gebruik je voor het euro-teken wel de HTML-versie? Dus €

Hoe integreer ik dat in onderstaan script?

PHP:
<?php
$bedrag = "12.50";
$getal1 = $_POST["Aantal_L"];
$getal2 = $_POST["Aantal_K"];
$subtotaal = $getal1 + $getal2;
$totaal = $subtotaal * $bedrag;
?>
 
Wat je hier wilt is het getal formatteren als een getal met 2 cijfers achter de comma.

Gebruik gewoon number_format( $bedrag, 2 ) daarvoor :)

Dan krijg je altijd een getal met 2 decimalen terug. Daarvoor moet je dan een euro teken zetten; dus op de laatste regel:

PHP:
$weergave = '&euro;' . number_format( $totaal, 2 );

Zou een string met het euro teken + 12,50 in je $weergave variabele moeten stoppen; die moet je dan alleen nog ergens weergeven.
 
Wat je hier wilt is het getal formatteren als een getal met 2 cijfers achter de comma.

Gebruik gewoon number_format( $bedrag, 2 ) daarvoor :)

Dan krijg je altijd een getal met 2 decimalen terug. Daarvoor moet je dan een euro teken zetten; dus op de laatste regel:

PHP:
$weergave = '&euro;' . number_format( $totaal, 2 );

Zou een string met het euro teken + 12,50 in je $weergave variabele moeten stoppen; die moet je dan alleen nog ergens weergeven.

Wat je dan ook zou kunnen gebruiken is money_format (). Punt hierbij is wel dat je de localen moet setten + goed geïnstalleerd.
 
Wat je hier wilt is het getal formatteren als een getal met 2 cijfers achter de comma.

Gebruik gewoon number_format( $bedrag, 2 ) daarvoor :)

Dan krijg je altijd een getal met 2 decimalen terug. Daarvoor moet je dan een euro teken zetten; dus op de laatste regel:

PHP:
$weergave = '&euro;' . number_format( $totaal, 2 );

Zou een string met het euro teken + 12,50 in je $weergave variabele moeten stoppen; die moet je dan alleen nog ergens weergeven.

Ik heb nog een probleempje met bovengenoemd script over ja en nee. Als ik hem in een e-mail verwerk, echo't het script hem 2 keer.
 
Nog even een vraagje. Ik heb in mijn formulier een geboortedatum die helemaal los wordt ingevoord dus 2, 2 en 4 tekens in totaal 3 velden. Bestaat er iets dat als het eerste veld vol is hij autoamtisch doortabt naar het volgende veld.
 
Javascript, denk ik. Niet in PHP iig, die kan niks met forms als ze eenmaal gegereneerd zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan