• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst achter "naam" in kolom A kopiëren en plakken in kolom B.

Status
Niet open voor verdere reacties.

roycke

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2010
Graag jullie hulp;
Ik wil graag via draaitabellen een overzicht maken van mijn maandelijkse uitgaven.
via de abn bank kan ik een XLS uitdraai maken (en nog andere voor mij onbruikbare bestanden)
Echter de belangrijkste informatie om draaitabellen (voor mij) te maken wordt in een cel geplakt met een hoop overbodige informatie.
Nu is mijn vraag; hoe kan ik de tekst na "naam" tot aan "omschrijving" uit cel A halen en deze automatisch laten plaatsen in cel B?

(ps. de persoonlijke informatie in het bestand is fictief gemaakt)

Bijlagen

In O365:
PHP:
=TEKST.VOOR(Blad1!A1;"Omschrijving:")

Je hebt in de opties verwijzingstype RK aanstaan.

PHP:
=TEXTBEFORE(TEXTAFTER(A1;"Naam: ");"Omschrijving:")

Die had ik gemist zie ik.
De formule is ook nog afhankelijk van hoofd en kleine letters zie ik.
Je zou dan 'match_mode' op 1 moeten zetten merk ik nu.

Laatst bewerkt:
:( ik vraag me echt wat ik nu fout doe.
ik heb beide, bovenstaande formules in het bestand gezet maar krijg 2x een foutmelding.
(ik gebruik hier excel 2019)

ps. bedankt voor de snelle reactie :)

Bijlagen

Bij niet Office 365:
PHP:
=DEEL(A1;VIND.ALLES("Naam:";A1)+6;VIND.ALLES("Omschrijving:";A1)-VIND.ALLES("Naam:";A1)-6)

• Leuk
Waarderingen: HSV
Die heeft leuke nieuwe functies, zoals je al kon zien :)

Als je anders importeert in Excel (ik hoop dat een csv-bestand ook een optie is) zou dat een hoop rompslomp schelen.

Een optie is Power Query (PQ), dit zit standaard in Excel 2019. Gegevens importeren en beetje bewerken en voilà (zie bijlage), je gewenste kolom met omschrijvingen.

Bijlagen

Dank voor je reactie.
Helaas doet ABN amro geen CVS, dat zou enorm schelen. Ik moet zoveel aanpassen, ook de data wordt in getallen gezet.
om goede draaitabellen te kunnen maken is het me teveel werk. Ben inmiddels naar een online software programma gedaan die de bank gegevens direct doet inladen en de wenselijke grafieken laat zien.
Heb wel weer wat moois geleerd mbt xls formules. Waarvoor mijn dank

Als je anders importeert in Excel (ik hoop dat een csv-bestand ook een optie is) zou dat een hoop rompslomp schelen.

Een optie is Power Query (PQ), dit zit standaard in Excel 2019. Gegevens importeren en beetje bewerken en voilà (zie bijlage), je gewenste kolom met omschrijvingen.
Dit is wel een geweldige optie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan