• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst alleen zichtbaar bij ingevoerde data

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmk75

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Berichten
374
Goedemorgen,

Waarschijnlijk een simpele aanpassing maar ik kom er even niet uit en wellicht kan iemand mij helpen.

Ik heb een sheet welke ik gebruik voor onze facturatie. In kolom F staat een simpele formule waarmee ik later bepaal of iets wel of niet gefactureerd moet worden.
Nu staat deze formule doorgetrokken in ongeveer 700 regels.
Graag wil ik dat de tekst in kolom F alleen zichtbaar is wanneer er een scheepsnaam is ingevoerd in kolom A.
Waarschijnlijk wordt dat een =ALS(EN( formule maar ik krijg het niet werkend.

Alvast bedankt voor de hulp.

Grt rmk

Bekijk bijlage Helpmij forum vraag 19-12-2017.xlsx
 
Is er een reden waarom je cellen samenvoegt? Is toch nergens voor nodig? Sowieso kun je een formule niet doortrekken als sommige cellen zijn samengevoegd en de rest niet.
Code:
=ALS(A19="";"";ALS(ISLEEG(D19);"yes";"free of charge"))
 
Bedankt Octafish, deze zocht ik!!

Klopt inderdaad, ik heb dit bestand overgenomen van mijn collega en in het origineel de samenvoeging eruit gehaald.

Grt rmk
 
Goedemorgen,

Ik dacht dat ik klaar was maar heb toch nog 1 vraagje..
Is het mogelijk om cel H7 pas te laten tellen op het moment dat er daadwerkelijk iets ingevuld is in de specificatie?
Wanneer ik de formule van Octafish doortrek dan zijn de regels inderdaad blanco maar worden ze wel geteld in H7.

Grt rmk
 
Goedemorgen,

De formule heb ik doorgetrokken tot aan +/- regel 400.
Nu heb ik in cel H11 de code aangepast naar: =ALS(A19="";"";SUBTOTAAL(103;F19:F25))
Zolang er geen schepen zijn ingevuld gaat het goed maar zodra ik de eerste regel ingevuld heb telt hij de overige rijen ook mee in de facturatie.
Hoe kan ik de telling alleen laten gelden op ingevulde regels?

Alvast bedankt,

Grt rmk
 
Is het mogelijk om cel H7 pas te laten tellen op het moment dat er daadwerkelijk iets ingevuld is in de specificatie?
Is het dan niet eenvoudiger om het aantal specificaties te tellen?
 
Als je het aantal keer yes wilt weten kan het ook zo.
Code:
=AANTAL.ALS(F19:F26;"yes")
 
Goedemorgen Plongske,

Aan het eind van de periode filterde ik op 'yes' en kwam het aantal te factureren schepen uiteindelijk tot stand door een =SUBTOTAAL(103;...) formule.
Jouw oplossing werkt veel simpeler inderdaad!

Heel erg bedankt!

Grt rmk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan