• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst automatisch invullen adhv datum in andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim311209

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2014
Goedemiddag,

Ik zit met het volgende. Ik houd op mijn werk bij welke onderdelen naar kalibratie moeten.
Nu heb ik al een aantal regels toegevoegd, alleen zoek ik nog het volgende:

Ik wil dat als de datum in cel A3 oranje wordt (nog 30 dagen voor de datum van versturen) er in cel B3 het woord "opsturen" automatisch verschijnt. Ik krijg het niet voor elkaar met voorwaardelijke opmaak.

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd.

Ik hoor graag of jullie weten hoe dit moet. Bedankt!

Bekijk bijlage Voorbeeld Tim.xls

Tim,

De formule;
Code:
=VANDAAG()+30
is dat wel goed?
Morgen is het volgens die formule weer vandaag, of zie ik het verkeerd.

Kun je niet beter de datum dat de kalibratie moet gebeuren gebruiken?
Die datum -30 de cel dan oranje laten kleuren.

Code:
=ALS(A3-VANDAAG()<=30;"opsturen";"")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Allereerst bedankt voor jullie reacties!

@ExcelAmateur:

Die formule is goed. De datum die staat ingevuld is de kalibratiedatum. 30 dagen voordat die datum bereikt wordt, wordt de cel oranje zodat ik weet dat ik het op moet gaan sturen. Dus als die ingevulde datum vanaf vandaag +30 dagen in de toekomst ligt (13-3-2014) moet hij oranje worden. Dat is dus correct.

@Roncancio:

Die formule werkt niet bij mij. Er verschijnt geen woord in cel B3 als ik die regel toepas..?
Het is dus de bedoeling dat als A3 - 30 dagen wordt bereikt het woord "opsturen"verschijnt in cel B3.

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg uitleg.

MvG,

Tim

De bedoeling is duidelijk maar ik krijg gewoon de tekst te zien.
Zie bijgevoegd bestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Ik snap het. Het klopt wat je zegt. Had het verkeerd ingevuld.

Is het nu ook mogelijk om deze formule in C3 te zetten, alleen dat het woord "opsturen" in vak B3 verschijnt, aangezien ik de datum van opsturen ook in cel B3 zet maar dan is de formule natuurlijk weg..

Als er een formule in cel B3 staat en je gaat in die cel schrijven dan wordt de formule automatisch verwijderd.
Wellicht een idee om de formule in cel C3 te plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ja precies, dat wil ik ook, alleen is het dan wel mogelijk dat het woord "opsturen" verschijnt in B3 ipv in C3.
Dus de formule in C3 en het woord in "opsturen" in B3?

MvG,

Tim

Niet met een formule, wel met VBA.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Oke, dan wordt het mij iets te ingewikkeld.

Bedankt voor de reacties, ik ben een heel stuk geholpen!

MvG,

Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan