• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst automatisch laten veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

potverdory

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2010
Hallo,

In Excel wil ik graag codes laten omspringen naar tekst. In de bijlage staat een .xls met uitleg erbij. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groet,

Sanne

Bijlagen

Dat kan eenvoudig met vertikaal zoeken (zie bijlage).

dan die je wel overal de formulie in te vullen , ik denk dat als ze een nieuw invoerd het automatisch doet

Oke, en stel dat het om grote getallen gaat. Simpel voorbeeld: niet 1= achterfietsen maar 1 t/m 10 = achteruit fietsen
Dus ongeacht of ik nou 2 of 5 invul, hij pakt 'm automatisch op achteruit fietsen..

Het gaat namelijk om ISBN's en de imprints die erbij horen. Het gaat dus wel om 1000 ISBN's voor 1 imprint.
Stel: 977 9652 000000 t/m 977 9652 9999 = sprookjesboeken en dan wil ik nog het liefst dat ie alleen kijkt naar 977 9652 9999 de vetgedrukte getallen.

Oke, en stel dat het om grote getallen gaat. Simpel voorbeeld: niet 1= achterfietsen maar 1 t/m 10 = achteruit fietsen. Dus ongeacht of ik nou 2 of 5 invul, hij pakt 'm automatisch op achteruit fietsen..
Dan moet je in het blad "Lijst' bij de getallen 1 t/m 10 "achteruit fietsen" invullen.
BTW: merkwaardige activiteiten voert u uit...

Dan moet je in het blad "Lijst' bij de getallen 1 t/m 10 "achteruit fietsen" invullen.
BTW: merkwaardige activiteiten voert u uit...

Oke, bedankt voor de uitleg!
De activiteiten zijn inderdaad merkwaardig te noemen, gelukkig hoef ik de meeste dan ook niet zelf uit te voeren :thumb:

potverdory,

dat kan ook met vertikaal zoeken ZONDER alle getallen in te hoeven voeren, zie bijlage

Bijlagen

Zet je kolom met ISBN-nummers in de celeigenschappen op Tekst. Plaats de code in de bladmodule van TOP Tien blad
Voer nu je nummer in volgens 977 9652 9999
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 2 And Target.Count = 1 Then
        Select Case Mid(Target, 5, 4)
            Case 9652
                Target = "sprookjesboeken"
        End Select
    End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan