Tekst automatisch overnemen op een andere plaats in zelfde document

Status
Niet open voor verdere reacties.

snookie

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
Met Word ben ik niet zo goed vertrouwd.
In Excel is het gemakkelijk om de inhoud van een cel automatisch te kopiëren/over te nemen naar een andere cel (bv A3=A1).
Echter wens ik in Word een verslag op te maken met een inhoudstabel en een aantal items, elk item in die inhoudstabel is een korte beschrijving (=meerdere woorden / 1 lijn).
Na de inhoudstabel in het document zijn er blokken voorzien, elk blok is voor een item uit het inhoudstabel.
Wat ik graag zou willen is dat bij het invullen van de tekst in de inhoudstabel deze automatisch wordt overgenomen in de heading/cel van het gerelateerde blok.
Uiteraard bij een wijziging van de tekst in de inhoudstabel zou deze automatisch aangepast moeten worden in het gerelateerde blok.
Wie kan mij hier een duwtje geven, alvast bedankt voor de feedback.

Gr
Luc

Je werkt precies verkeerd om: in Word is het veel slimmer om de inhoudsopgave te genereren vanuit het document! Dat is ook behoorlijk simpel: Maak je teksten die je in de inhoudsopgave wilt hebben op met de (standaard aanwezige) koppen Kop1, Kop2, Kop3 etc, en als je een inhoudsopgave wilt zien, kun je die genereren vanuit het menu <Index en Inhoudsopgave>.
De inhoudsopgave kun je simpel met <F9> opnieuw genereren als er een wijziging in de tekst heeft plaatsgevonden.

Inderdaad beste OctaFish.
Het was wel even zoeken want in Word 2010 spreekt men van stijlen.
Toch wel belangrijk dat je hiermee rekening houd in het begin van de opmaak document.
Dan kan je inderdaad op een simpele manier o.a. een inhoudsopgave maken.
Voordeel van deze stijlen is ook dat je op een simpele manier alles aanpast zoals het woord zelf zegt, stijl.
Bedankt OctaFish voor de duw naar mijn oplossing. :thumb::thumb::thumb:

Gr
Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan