• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst berekenen naar tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

michellevand

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
Hoi hoi,

Ik wil graag weten of het mogelijk is om bijvoorbeeld in kolom c en b "vak" in te voeren en dat excel in kolom d berekent dat het 7,5 uur is.
normaal gesproken staat in kolom b een begintijd in kolom c een eindtijd en in kolom d het gewerkte aantal uren. De formule die ik daar voor gebruikt heb is =INT((C11-B11)*1440)/60.
Ik kan wel de tijd zo invoeren dat het op 7,5 uitkomt maar dan kan ik niet direct zien dat dat een vakantiedag is. En het liefst alleen in kolom b en/of c in te voeren zijn aangezien ik de rest van de sheet vergrendeld heb.

Groetjes en alvast bedankt,
Michelle

Laatst bewerkt:
Michelle,
Ik zou in D5 en de rest de volgende formule gebruiken, je bent nu de foutmelding kwijt.
Code:
 =ALS(AANTAL(B5:C5)=2;(C5-B5)*24;"")

In B en C15 staan de uren goed maar dan zou daar in B en C de tekst "vak"/"vakantie" moeten staan…
Maar wat je hier bedoeld is me niet geheel duidelijk.

Laatst bewerkt:
Met voorbeeldje zou ik het gooien op:

Code:
=ALS(OF(C5="VAK";B5="VAK");7,5;(INTEGER((C5-B5)*1440)/60))

En op je "In B en C15 staan de uren goed maar dan zou daar in B en C de tekst "vak"/"vakantie" moeten staan… " vraag in te gaan neem ik aan dat het niet nodig is dat er Vak komt te staan als het totaal 7,50 is? Anders krijg je geknoei met kringverwijzingen

Laatst bewerkt:
Hoi,
bedankt voor je bericht. De formule die je hebt is precies goed!
En nee dat is inderdaad niet nodig, was alleen voor het voorbeeld. Zodat je een idee had van wat ik wilde ;-)

Graag gedaan! zet je -om het forum overzichtelijk te houden- je vraag nog even op opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan