• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst bij elkaar zetten zonder lege cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddyengelhart

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Hallo,

Ik ben zojuist tegen een probleem aangelopen, om dit te verduidelijken verwijs ik graag naar het excel bestandje in de bijlage...

Om deze op papier te zetten mag die info geen enters bevatten (lege rijen) hoe krijg ik excel zover dat de info verzameld word op een plek zoals aangegeven in het documentje?
(zonder behulp van macro's enz.)

Alvast bedankt!

Bijlagen

Sorteren gaat het niet doen, want dan krijg je dit:
2 boehoe
6 jaloe
5 mahoe

tenzij je opnieuw dit gebied sorteert op kolom A.

Verder nadeel is dat de lege cellen in kolom B aan het einde toch gesorteerd worden:
2 boehoe
6 jaloe
5 mahoe

1
3
4
7
8
9
10

TS wil als voorwaarde En een voorwaarde is dat dit automatisch gebeurt, dus zonder een te activeren filter… maar die oplossing zie ik even niet.

Tja, als je geen VBA wilt gebruiken, blijven er twee opties over:
1) Filteren en sorteren;
2) De invoer beter regelen zodat er geen lege cellen voor kunnen komen.

Richard

@thoralf

Prima oplossing
Echter matrix formules vragen nog al rekenkracht.
Dit is een klein voorbeeld dan zal het nog wel meevallen maar ik weet niet hoe groot het echte bestand is.

Kun je daarom de uitkomst (boehoe, jaloe en mahoe) niet beter via vert.zoeken verkrijgen?
Dat scheelt in ieder geval de helft.
Ik ga er tenminste vanuit dat de nummers in kolom 1 uniek zijn.

@popipipo,

Uitgaand van het uniek zijn van de waardes in de eerste kolom de kolom met vert.zoeken toegevoegd.
En in roze nog een keer zonder de hulpkolom (alleen de resultaten uit kolom B).

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Gert Bouwmeeste ;)

Sorteren gaat het niet doen, want dan krijg je dit:
2 boehoe
6 jaloe
5 mahoe
Heb het bestandje van eddyengelhart gesorteerd op kolom B en de lege cellen eruit gevinkt en ik krijg dit resultaat.

2 boehoe
5 mahoe
6 jaloe

Sorteerd mijn Excel anders dan den uwe ?
Dit is toch wat eddyengelhart wil of niet ?
Kopiëren en ergens anders plakken.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Dit is ook het probleem waar ik tegen aan loop, en dit is ook de oplossing die ik zoek.

Ik heb geprobeerd de formule te kopieeren en te wijzigen naar mijn cel gegevens maar dat gaat niet , er treden problemen op

Iemand die weet hoe dit kan ?

Kier

Beste Kier,

Dit is een topic van februari 2010. Het is beter om een eigen topic te starten met een verwijzing naar dit topic.

Wat je probleem is weet ik niet, je hebt geen voorbeeld bestand bijgevoegd. Vermoedelijk heb je de formule niet goed afgesloten, het is een matrixformule en die moet je afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER i.p.v. enter. Als je het goed gedaan hebt zet excel automatisch de {} om de formule heen (deze type je dus niet over)

Succes,

Heb een nieuw topic erover gestart, maar als ik dan wil verwijzen naar een ander tabblad , WAAR in de formule zet ik dan de naam van het blad ???

Kier

Op slot i.v.m. de jaargang van deze topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan