• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst blad 1 weergeven op 5 vervolgbladen en per vervolgblad kunnen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter74

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jul 2012
Hi,

Ik dacht iets simpel op te kunnen lossen, maar zoek naar een waarschijnlijk ingewikkelde oplossing.

Wij werken met 5 ploegen die allen dezelfde informatie tot zich moeten nemen.
wij delen de informatie op 1 excel sheet, waardoor er een overload aan informatie komt te staan sommige ploegen steeds dezelfde informatie opnieuw krijgen.
Dit wil ik voorkomen.

Deze informatie bestaat altijd uit meerdere, korte, heldere zinnen.

Het volgende simpele heb ik geprobeerd:

Door de informatie in blad 1, per regel, te vermelden, kan ik met een simpele verwijzing: =Blad1!D20 (bijvoorbeeld)
De tekst overnemen op de 5 volgende werkbladen. 1 blad per ploeg. Hiermee wilde ik de informatie per ploeg scheiden en niet meer in hetzelfde blad vermelden.

Wanneer een ploeg een regel als informatie tot zich heeft genomen kan deze worden verwijderd uit hun blad.
Verwijderen betekend echter ook dat de verwijzing weg is en bovenstaande niet meer werkt.

Is er een mogelijkheid om bovenstaande voor elkaar te krijgen met een formule / code of macro?

Uit mijn verhaal blijkt mijn beperkte kennis van excel. Normaliter vind ik de nodige formules op verschillende fora. Hier kom ik echter niet uit.
Mogelijk heeft iemand een nog veel beter idee om bovenstaande te organiseren.

Een optie met kruisjes en kleurtjes per blad heb ik overwogen, echter dit is te arbeidsintensief en heeft een te grote foutmarge bij de verschillende gebruikers.

Gr. Pieter

Probeer dit eens:
Rechtermuisknopklik op een tab en kies Alle Werkbladen Selecteren.
Voer een waarde in in cel D20.
Deze waarde wordt nu op alle werkbladen weergegeven.
Als dit geen oplossing is, plaats dan een voorbeeld.

Nog klein extraatje mogelijk?

Hi,

Bedankt voor je snelle reactie. Heerlijk beknopt.

Moeten we bij het invoeren van de gegevens altijd eerst die handeling verrichten of kan dit vanuit blad 1 standaard zo zijn?
Hiermee sluiten we uit dat dit wordt vergeten en de informatie niet op de andere bladen terecht komt.

Gr.Pieter

Dan kom je toch op een macrootje uit.
Plak deze code in de module van het eerste werkblad:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    Sheets.Select
End Sub
Als je nu het eerste werkblad selecteert, worden automatisch alle werkbladen geselecteerd.

Laatst bewerkt:
Beiden bedankt.
De Macro van Timshel is voldoende. Ik moest wel wat schuiven met kolommen aangezien ik geen cellen kon samenvoegen om de tekst door de cellen heen te laten lopen.
(ivm wat er boven de bijzonderheden staat loopt de tekst door meerdere kolommen)

In het macroblad heb ik nu een cel net zo breed gemaakt als de afmeting van de kolommen in de andere bladen. Daardoor komt de tekst goed te staan.
Mogelijk een beetje met een omweg en ik ga nog wat knutselen met het bij elkaar voegen van ingevulde regels om het overzichtelijk te houden.

gast0660 ook bedankt voor de moeite. Het aanpassen van de lay-out geeft praktische bezwaren dus daar begin ik maar niet aan.

Gr. Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan