Tekst centreren neemt meer alinea's mee

Status
Niet open voor verdere reacties.

LIEHIEZE

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Hoi,

Als ik probeer een tekst (bijvoorbeeld een inleiding) probeer te centreren, worden automatisch de alinea's daaronder ook gecentreerd, terwijl die gewoon links moeten blijven staan.
Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt.

Ja, ik selecteer alleen de tekst die ik wil centreren maar toch neemt ie de andere alinea's eronder mee, daarom vind ik het zo vreemd.

Laatst bewerkt door een moderator:
zet hij ook alle tekst weer normaal als je wat eronder staat gewoon weer links uitlijnt?

Ja, als ik de alinea's eronder weer probeer links te zetten zet hij wat ik gecentreerd wil hebben ook weer links.

Laatst bewerkt door een moderator:
@LIEHIEZE
Wanneer je direct reageert na een reactie van een helper is het niet nodig om te quoten. Quotes derhalve verwijderd.

Ik kan twee mogelijke verklaringen bedenken:
1) je drukt steeds aan het eind van een alinea op Shift+Enter, in dat geval gaat de cursor wel naar een nieuwe regel, maar er begint geen nieuwe alinea. Als je dan alinea-opmaak zoals centreren toepast op een selectie van zo'n lap tekst, wordt die opmaak aan het hele blok toegekend. Wat gebeurt er als je aan een deel van de tekst de opmaak Kop 1 toekent?
2) je hebt de optie om opmaakprofielen automatisch bij te werken als je de opmaak van een alinea wijzigt aangevinkt; in dat geval worden alle alinea's met hetzelfde opmaakprofiel aangepast.

Dat van shift+enter kan kloppen, maar dat móet wel aangezien wanneer ik gewoon op enter druk er een enorme witregel tussenkomt. Dat tweede kan ik niet vinden hoe je dat uit moet zetten, en als ik het google kom ik ook alleen maar resultaten tegen van hoe je dat in Word moet doen en niet in openoffice...

Dat tweede kan ik niet vinden hoe je dat uit moet zetten, en als ik het google kom ik ook alleen maar resultaten tegen van hoe je dat in Word moet doen en niet in openoffice...

Druk op F11, rechtsklik op het opmaakprofiel waar je een probleem mee hebt, selecteer Wijzig, selecteer in het dialoogvenster dat dan verschijnt de tab Beheren en verwijder het vinkje bij Autom. bijwerken.

Bij geen van de toegepaste opmaakprofielen staat die aangevinkt? Dus dat kan het probleem niet zijn...

Blijft over de andere mogelijkheid: shift+Enter i.p.v. gewoon Enter. Je kunt me het bestand of een proefbestand met dat probleem mailen of PM'en, dan kan ik eens kijken of er nog iets anders aan de hand is.

Vreemd, bovenste en onderste alinea gecentreerd, middelste niet. Klik bij beeld eens op niet-afdrukbare tekens dan zie je hoe de alinea wordt afgesloten.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan