• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst Datum (woensdag 6 januari 2010) aanpassen naar datumnotie (6-1-2010)

Status
Niet open voor verdere reacties.

cremerhm

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Volgens beschrijft de titel van dit topic mijn vraag wel aardig :-)

Ik heb dus een bestand met daarin aardig wat data. Helaas hebben mijn collega's de datums niet goed ingegeven, ze hebben de datum volledig uitgetypt (woensdag 6 januari 2010) ipv van de datumnotitie 6-1-2010 te gebruiken.

Probleem is dat al mijn andere formules nu natuurlijk niet werken...
Is dit op te lossen met een formule dan wel code?
Heb al aardig want rond gegoogeld, maar kan hier tot nog toe geen oplossing voor vinden.

Hoop dat iemand me kan helpen ....

Celeigenschappen? helpt dat niet. rechtermuisknop en dan kiezen voor *14-3-2001

OPTIE 1
Je zou control - F doen en dan de datum's zo veranderen. maar ik heb geen idee hoeveel verschillende datums jij heb.

OPTIE 2 (exel)
selecteer al die velden. doe rechtermuisknop. celeigenschappen, Datum aanklikken, en dan uit het rijdje willekeurige datum kiezen.

long

Bovenstaande werkt helaas niet, had ik reeds geprobeerd. Komt denk ik omdat de datum gewoon uitetypt is en dus als tekst gezien wordt of zo?

Het gaat om een aantal honderden verschillende datums ... dus crtl-F is ook niet echt fijn ben ik bang.

(had een dergelijke formule idd al ergens gevonden, maar op de een of andere manier kreeg ik die niet werken, dit wel!)
Kleine aanvulling: als je de kolom met de formule kopieert en kiest plakken - speciaal - waarden dan kun je de A-kolom verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan