• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst doorloop naar volgende kolom

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hinno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hinno

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2019
Ik wil tekst laten doorlopen naar een volgende kolom. Op zich geen probleem alleen is de cel in de volgende kolom niet leeg (er staat een formule in)
Bestaat er een mogelijkheid om toch de tekst in zijn geheel weer te geven over meerdere kolommen?
Zie bijgevoegd voorbeeld XLSX. Ik wil dus graag dat als op regel 8 de 1ste dag van de maand staat (b.v. cel AG8) er op regel 7 daarboven de naam van de maand getoond wordt.
Omdat de kolommen smal zijn zie ik nu alleen de 1ste letter van de maand.

Bijlagen

Kijk eens naar de volgende opzet.

1 werkblad voor de invoer van gegevens in databasevorm
- dat vereenvoudigt de grafische weergave van gegevens
- dat vereenvoudigt het gebruik van analysehulpmiddelen zoals een draaitabel en/of grafieken
1 werkblad voor de weergave van de gegevens in een kalender

Jouw bestand bevat overbodige samengevoegde cellen

Het voorbeeldbestand gaat over verlofuren van medewerkers, maar kan even zo goed gebruikt worden voor een bouwplanning.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Nog ietsie verder zoeken

bedankt voor de aangedragen oplossingen.
ik begrijp dat er niet een eenvoudige instelling is die mijn probleem zou oplossen en dat was eigenlijk wel waar ik naar op zoek was.
ik ga proberen of ik met een voorwaardelijke opmaak iets acceptabels kan fabriceren.

Misschien deze formule in Q6 ev zetten
Code:
="Week "&WEEKNUM(Q8;21)&CHAR(10)&TEXT(Q8;"mmmm")

Dankjewel Popipipo, met een klein beetje omwerken kon ik hier goed mee uit de voeten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan