• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst dupliceren (kalender maken)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kers88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2017
Hi allen,

Ik ben bezig met het maken van een kalender in excel. In tabblad 1 heb ik alle data staan. Zie voorbeeld hieronder. Onder elkaar alle dagen en daarnaast cellen waar (tekst)informatie in komt te staan.
De inhoud van de geselecteerde cel (in dit geval [E4], niet zichtbaar in plaatje dat E4 is) wil ik terug laten komen in de kalender in tabblad 2 in cel [C3] (ook niet zichtbaar in plaatje dat C3 is, maar is cel naast de geselecteerde 1. Dit is niet zo moeilijk. Maar.. ik wil ook de mogelijkheid om meerdere rijen van 1 datum te kunnen toevoegen en dat deze onder elkaar komen te staan in tabblad 2 (dus in C3 C4 C5 etc). Dus als ik een rij eronder toevoeg met dezelfde datum dan wil ik de gegevens die dan in de cel onder E4 komen te staan, dus wat in E5 komt te staan wordt automatisch toegevoegd in C4. Maar ik wil niet steeds bij het toevoegen van een nieuwe rij, de formule erin plaatsen. Dus hoe zorg ik dat dit automatisch gebeurt? Moet er een koppeling met de datum komen? Ik hoop dat ik duidelijk ben.

Tabblad 1: 1.JPG

Tabblad 2: 2.JPG

Beste Kers88,
Welkom op het forum:thumb: maar:
Wat moeten we nu met plaatjes in een Excel forum??

je hebt helemaal gelijk. Hierbij mijn document (heb het iets aangepast).

Ik zal het nog een keer uitleggen. In het tabblad 'actielijst' wil ik dat de cellen in Kolom E terecht komen bij de juiste cellen (bij dezelfde datum) in tabblad Januari. Dus in dit geval moet het woord 'aap' uit cel E3 in tabblad actielijst ook komen te staan in tabblad Januari in cel C3. Dit kan makkelijk met een formule, zoals er nu ingesteld staat. Maar wat ik wil is, als ik een nieuwe rij toevoeg en deze behoort tot dezelfde datum (omdat er nu eenmaal meerdere acties op 1 dag kunnen vallen) dat deze automatisch eronder komt te staan in tabblad Januari bij de juiste datum. Nu kan ik dit alleen doen, door nieuwe rij toe te voegen, en vervolgens in tabblad januari de formule naar beneden slepen. Maar ik wil juist dat dit automatisch gaat. Dus dat alles wat onder 1 januari valt, in die juiste cellen komen te staan en alles wat onder 2 januari valt in de juiste cellen geplaatst wordt. Hoe doe ik dat? [

ATTACH]305923[/ATTACH]

Bijlagen

Probeer deze eens:
Werk in het agendaformulier, alles wordt opgeslagen in het blad data.
Klik nadien op een datum in het agendaformulier en de apen en noten van die dag komen te voorschijn.

Bijlagen

Probeer deze eens:
Werk in het agendaformulier, alles wordt opgeslagen in het blad data.
Klik nadien op een datum in het agendaformulier en de apen en noten van die dag komen te voorschijn.

Hoi, bedankt, maar dat is helaas niet wat ik zoek. Ik ben echt op zoek naar een formule zoals hierboven beschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan