• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst een andere kleur geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sailor86

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2016
Goedendag,

in het verleden hebben de deskundigen die hier reageren mij al veel geholpen! Dus toch maar weer verzoek, graag wil ik dat er tekst die in een cel staat een andere kleur krijgt wanneer er andere cellen een bepaalde waarde hebben bereikt. Ik ben op de hoogte van de regels van de voorwaardelijke opmaak e.d. dit werkt goed als het te veranderen cel een cijfer bevat. Maar met alleen maar tekst krijg ik het niet voor elkaar. Dus kort, ik heb 2 cellen met ieder een andere waarde (datum) en wanneer de huidige datum tussen deze 2 cellen komt wil ik graag dat een cel waarin alleen tekst staat een andere kleur krijgt.

hopelijk is dit mogelijk... alvast bedankt!!

De regels voor het kleuren van cellen met voorw. opmaak zijn voor getallen en tekst hetzelfde.
Als A1 en B1 datums bevatten en je wil in een willekeurige andere cel de tekst kleuren als de huidige datum tussen de datums van A1 en B1 ligt, stel dan in die willekeurige cel in als voorw.opmaak:
Code:
=EN(A1<VANDAAG();B1>VANDAAG())
De aanname is dat A1 vóór de huidige datum ligt en B1 er na.

Super!! Daar ga ik uit komen!! ik zal de vraag als opgelost aangeven!! nogmaals dank :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan