• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst en formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clipstra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Beste,

Ik wil voor een Powerpoint presentatie (met gekoppelde Excel bestanden) een standaard samenvatting/conclusies maken (zodat je deze niet voor elke periode zelf opnieuwd hoeft te maken). Maar bij 1 regel komt er alleen tekst als uitkomst (bij andere regels ook percentages). Nu is deze tekst afhankelijk van een uitkomst. Dus zijn er verschillende mogelijkheden over de inhoud van de tekst/cel. Ik heb een simpel voorbeeld toegevoegd, hoop dat dat meer duidelijkheid schept.

De tekst in het geel zou het resultaat (in dit geval) moeten zijn.

Alvast bedankt voor het mee denken

Bijlagen

Wat jij wilt is volgends mij niet echt mogelijk. Het zit vast op die namen! Kan je anders het gehele bestand toevoegen, misschien dat ik er dan iets mee kan met een tussenkolom?!

Beste Tim,

Ik heb even een tabblad toegevoegd met zoals ik het nu heb..Maar loop dus vast op de 3 mogelijkheden bij het benoemen van een (of meerdere) naam (namen)..Uiteraard mogen er zoveel "tussenuitwerkingen" inzitten als nodig is.. Het gaat om het resultaat..

Bijlagen

Mail mij anders het gehele bestand eens, heb wel een oplossing maar om in die voorbeelden een oplossing te gaan invullen is te omslachtig...scholten.tim@gmail.com is mijn mailadres

Beste Tim,

Het net toegestuurde extra tabblad, is het origneel (ik gebruik hem alleen maar als tussen sheet). Alleen de cijfers heb ik als waarde gekopieerd. Deze komen in mijn bestand van een andere sheet (draaitabel). Daarnaast is het opsturen van het gehele bestand geen optie:

1) het bevat veel vertrouwelijk informatie
2) het 16mb groot is

Je "moet" het hier dus mee doen..

Laatst bewerkt:
Beste Bob,

Dit is idd precies wat ik zoek!! Alleen werkt de regel "iedereen heeft.." (nog) niet (dat moet ik misschien zelf ook nog kunnen verzinnen na al jouw hulp). Maar dat maakt niet, ik ben hier al super mee geholpen!!

Beste Bob,

Dit is idd precies wat ik zoek!! Alleen werkt de regel "iedereen heeft.." (nog) niet (dat moet ik misschien zelf ook nog kunnen verzinnen na al jouw hulp). Maar dat maakt niet, ik ben hier al super mee geholpen!!
Die regel krijg je pas als 4 of meer mensen een 3,9 of hoger hebben behaalt.

Ik wil voor een Powerpoint presentatie met gekoppelde Excel bestanden......
Ik heb weinig ervaring met het werken met Powerpoint en nog minder met het daarin koppelen van Excelbestanden. Ik heb dat ook niet nodig, maar ik vraag me af: hoe doe je dat, het koppelen van een Excelbestand aan een Powerpointpresentatie ? (Ik ga er dan vanuit dat het niet gaat om het invoegen van een gif- of jpg-afbeelding van een Excelblad).

BTW: Mocht je voor je vraag in dit topic nog prijs stellen op een vba-oplossing, dan kan dat.

Beste Zapatr,

Het is vrij eenvoudig. Je selecteert een tabel of grafiek uit Excel, in Powerpoint doe je plakken speciaal en dan gaan je naar koppeling en selecteert micorsoft Excel object. Het voordeel ervan is dat elke verandering in Excel ook in Powerpoint aangepast wordt. Ik heb een basis presentatie gemaakt en middels deze koppeling heb je binnen 1 sec een presentatie voor een bepaalde periode..Je hoeft dus niet voor elke periode alle tabellen en grafieken opnieuw te plakken. Middels macro's (ben niet thuis in VBA) laat ik de draaitabelen en grafieken veranderen van periode. Je kunt je voorstellen, wat voor gemak dit oplevert. Binnen een mum van tijd heb je een presentatie van bijvoorbeeld Januari en Kwartaal 1. Als ik dit op Intranet ga zetten, kunnen de gebruikers overal snel hun gewenste presentatie bij de hand hebben.. Ook heb een aantal (standaard) conclusies/samenvatting eraan gekoppeld, wat het bijna helemaal afmaakt. De data hoeft er alleen maar in "geklopt" te worden en klaar is kees.

Bedankt voor de informatie.
Zoals je het beschrijft, lijkt het me heel erg handig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan