• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst en meerder celwaarden samenvoegen en diversen

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Berichten
886
Zo kappen nu zeg. Volgens mij heb ik dit al eens eerder gehad, maar kan het niet meer vinden.

De bedoeling is heel simpel:

Binnen (I15) dagen o.v.v. factuurnummer: (I14).

Tussen de haakjes komen de celverwijzingen.

In I15 het aantal dagen
In I14 het factuurnummer

Voeg dit samen...... :eek:, maar hoe ging dat hele simpele ook al weer.
 
Hmmpff

Oke dank je wel. Ik zei toch:"Zo simpel!"

Ik had er zelf niet meer opgekomen.... zo simpel hihi.

Maar ik ga het zo wat moeilijker maken.... vandaar:"diversen" in de topic naam.

Even aanvulling en dat weet ik echt niet. Ik wil de: "&I15&" dagen een vette opmaak geven. Als ik nu kijk en selecteer dan kan ik er niets mee doen. Is hier een mogelijkheid voor?
 
Laatst bewerkt:
Met een 'gewone' formule zoals de mijne kan dat (bij mijn weten) niet in Excel. Je kan de formule uiteraard kopieren en plakken speciaal als waarden en vervolgens het aantal dagen uit I15 handmatig vet maken maar dat is vast niet wat je zoekt. Wil je het automatiseren zul je VBA moeten gebruiken. Wellicht dat iemand anders op het forum je hiermee kan helpen, daar heb ik onvoldoende kennis van.

Zie ook:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/604067-excel-tekst-opmaken-in-formule
 
Laatst bewerkt:
Arie23

Was ik al bang voor dat dit waarschijnlijk middels VBA moet gebeuren. Ik zal dit onthouden, want ik heb straks VBA erbij te plaatsen. Dus dat kan dan meegenomen worden.

Bedankt
 
Goed het volgende.

Stap 2:

Ik wil, en dat is volgens mij al vaker hier behandeld, ik kan het alleen niet naar mijn zin vinden, Factuurnummers automatisch laten ophogen.

Het is de bedoeling dat iedere keer als ik het bestand open, automatisch het eerstvolgende factuurnummer wordt genoteerd. Dit factuurnummer moet automatisch worden gegenereerd vanuit de map waar de facturen in zijn opgeslagen daarbij rekening gehouden met de mappen.

Ik heb meerdere mappen: 2012, 2013, 2014. In ieder factuurnummer staat het jaartal met daarna het volgnummer. Bijvoorbeeld: A2013-0001.

Een nieuwe factuur moet dan worden opgeslagen als PDF in de map van 2013 met als volgnummer: 0002. Dus A2013-0002.

Vervolgens mag de werkmap niet worden aangepast. Volgens mij moet ik deze dan opslaan als zijnde sjabloon.

Hoe??

Oja als klap op de vuurpijl..... en dan ben ik er nog niet. Ook alle ingevoerde facturen onder elkaar in een database.

Ik hoor het gezucht haha.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen mensen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vannacht weer een stukje verder gekomen. Namelijk het maken van een database met klantgegevens. Dit middels een drop-downlist en dat is gelukt. Alleen het nadeel is dat ik in de lijst de volledige naam moet zoeken. Nu bestaat er een mogelijkheid om een gedeelte in te voeren waarna de rest vanzelf aanvult, maar dat is mij nog niet gelukt. Wellicht dat jullie mij dit kunnen aangeven.

De brongegevens staan in de drop-downlist in C5 van tabblad instellingen.

De database staat op tabblad klanten in cel A2:G60

De code in het gedeelte waar de zoekresultaten moet staan is:

Code:
=VERT.ZOEKEN(C5;Klanten!A:G;1;0)
=VERT.ZOEKEN(C5;Klanten!A:G;2;0)
=VERT.ZOEKEN(C5;Klanten!A:G;4;0)
=VERT.ZOEKEN(C5;Klanten!A:G;5;1)
=VERT.ZOEKEN(C5;Klanten!A:G;7;0)
=VERT.ZOEKEN(C5;Klanten!A:G;6;0)


Rij 1 is Naam, Rij 2 is Straat + Huisnummer, Rij 4 is Postcode, Rij 5 is Plaats, Rij 6 is Deb.nr., Rij 7 is BTW nummer.

Nu is het dus de bedoeling dat ik, zodra ik ook maar een gedeelte in de zoekbalk invoer, de te vinden naam automatisch naar voren komt.

Let op, dit is niet hetzelfde als wat ik in mijn bericht: #6 bedoel. Dit bericht gaat namelijk over de facturen invoeren en wegschrijven naar een nog te maken database.
 
Laatst bewerkt:
Voorbeeld bestand. Is denk ik wel zo makkelijk.
 

Bijlagen

  • TEST Factuur.xlsm
    30 KB · Weergaven: 79
Het is wel erg stil hier en ik maar wachten hihi :D

Ik ben mijn bestand verder aan het uitwerken. Deze plaats ik zodra ik ermee klaar ben. Dan wijst het denk ik meer en kunnen jullie, als jullie mijn project willen doen, het overnemen en uitwerken. Ik hoop wel dat er animo voor is anders wacht ik voor niets. Als ik onduidelijk ben dan ook graag melden. Dit omdat ik mij afvraag of jullie wel willen helpen.

Mochten er mensen toevallig mee bezig zijn, dan vraag ik jullie vriendelijk af te wachten. Er zijn nogal wat wijzigingen in het bestand gekomen dus codes ed. zullen dan niet kloppend zijn.

Groet, Maarten
 
Bij deze een stukje uit mijn reeds gemaakt bestand. De informatie staat op de tabbladen. De cellen zijn exact overgenomen uit het origineel. Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groet Maarten


FOUTIEF NIET OP DEZE REAGEREN MAAR DIE HIERNA.
 

Bijlagen

  • Test bestand.xlsx
    11 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Sorry verkeerd bestand.

Hierbij het juiste.
 

Bijlagen

  • Test document.xlsx
    14,1 KB · Weergaven: 61
Mensen nu ben ik heel even brutaal en dat vraag ik gewoon eerlijk. Is er wel interesse of word ik niet meer gelezen. Dit omdat het nu toch wel een aantal dagen stil is.

Is het misschien beter om een nieuw topic te plaatsen om gelezen te worden? Of kan datgene wat ik wil niet?

Groet,

Maarten
 
Je hebt steeds meer VBA vragen die je niet in het VBA forum stelt.
Op de site die VenA aangeeft is dit al vele malen voorbij gekomen.
 
snb,

Oke. Ik zit dus gewoon mijn vraag op het verkeerde forum te plaatsen.... Damned. :rolleyes:

Oke dan snap ik het. Ik zal mijn document binnenkort op het bewuste forum plaatsen.

Maar begrijp ik hieruit dat ik ook met het probleempje drop-downlist middels VBA moet gaan oplossen?

Het andere is met veel uitvinden zelf al gelukt, maar hier blijf ik op het moment nog hangen. Ik wil namelijk op tabblad: Factuur, in: Cel I28 een keuzelijst hebben. Deze keuzelijsten zijn de lijsten: BTW of Verlegd. De juiste keuzelijst in deze cel is afhankelijk van de waarde die ik op tabblad: Factuur maken, in Cel C32 aangeef. In deze cel geef ik dus middels een keuzelijst: Standaard, Verlegd aan welke keuzelijst in tabblad: Factuur, Cel I28. Bij de instelling Standaard moet op tabblad: Factuur, in: Cel I28 enkel de keuzelijst BTW staan (Geen, 0%, 6%, 21%) Zodra ik de instelling: Verlegd gebruik moet op tabblad: Factuur, in: Cel I28 enkel de keuzelijst: Verlegd staan (Geen, Verlegd 0%, Verlegd 6%, Verlegd 21%).

Heb ik hier dan ook VBA voor nodig? Of kan dat gewoon met een formule. Hier kom ik niet uit en is buiten dit bestandje bij mij al een langer probleem. Ik heb nog een aantal bestanden waarin hetzelde wil enkel dan niet met BTW. Ik heb al die tijd iets gelezen over INDIRECT in gegevensvalidatie, maar ik krijg dat niet werkend.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt jouw vraag niet zozeer op het verkeerde forum gezet. Alleen ben je te "lui" geweest om even het aangereikte linkje te bekijken.

Het lijkt mij ook totaal niet wenselijk dat je handmatig per factuurtregel gaat aangeven welke BTW-codering er aan moet hangen. Maak eerst een tabel met alle producten/diensten. Zet in deze tabel ook de BTW-codering. Op basis van deze tabel kan je dan een factuur maken.
 

Bijlagen

  • Factuur (V&A).xlsx
    13,3 KB · Weergaven: 70
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan