• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst en opmaak verdwijnt in cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobelvin

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
hallo,

ik heb enkele keren voor gehad (in verschillende bestanden) dat ik bv. cellen A1,B1 en C1 samenvoeg, ik plaats hierin een tekst + achtergrond kleur , bij het verlaten van de cel verdwijnt echter alles, (tekst + kleur) als ik de cel weer aanklik blijft deze leeg ondanks de tekst wel in de formule balk staat (bovenaan) als ik in die cel dubbelklik komt alles terug als normaal, als ik echter de cel terug verlaat is alles terug weg :shocked:
als ik het bestand opsla en terug open is alles normaal terug :confused: zowel in office 2010 als 2013.

wat kan hiervan de oorzaak zijn?

vriendelijke groeten,
Danny

Misschien te veel spatie's achter de tekst?

hallo,

ik wil wel een voorbeeld bestandje bijvoegen maar als ik dit probleem krijg en het bestand in kwestie opsla, sluit en terug open is het probleem opgelost :rolleyes:dus hier gaan jullie niet veel aan hebben, trouwens dit probleem doet hem maar af en toe maar voor en is zeker niet te wijten aan te veel spatie's na de tekst.

toch al bedankt voor de reactive :)

groeten,
Danny

Jij voegt niet alleen cellen samen (wat je het beste nooit moet doen) maar ook alle zinnen van je vraag.
Leer je aan: 1 bewering/stelling per zin; 1 gegeven per cel in Excel.

Beste SNB,

Ik begrijp uw opmerking niet goed, kan je even verduidelijken aub?:)

Cellen samenvoegen is soms een noodzaak in complexe bestanden waar sommige kolommen een bepaalde breedte moeten hebben voor de gegevens maar lager in het bestand dan weer breder moeten zijn voor andere gegevens, hoe los je dit anders op? waarom bestaat deze functie anders?:rolleyes:

groeten,
danny

Kijk eens in het voorbeeld waar je kan zien hoe je dat kunt omzeilen die samengevoegde cellen.

Bijlagen

Dag Cobbe,

bedankt voor de tip! dit is inderdaad ook een oplossing ! maar voor het rare verschijnsel die ik heb is nog geen verklaring gevonden! :D

mvg,
danny

Hoogstwaarschijnlijk zit er een chr(13) achter het laatste gegeven zodat alles één regel opschuift en je dit niet ziet in die cel.
Ga eens achter het laatste teken staan van die samengevoegde items en druk enkele keren op Del.

Dag COBBE,

wat is een chr(13) aub? :rolleyes:
Heeft dit ook invloed op de opmaak? tekstkleur en achtergrondkleur cel?

vriendelijke groeten,
danny

chr(13) = ENTER
heeft geen invloed op kleur of opmaak enkel opdracht nieuwe regel.

stuur beide bestandjes eens op.
dus het bestandje voor het samenvoegen.
en het bestandje na het samenvoegen.

Dag COBBE,

als dit probleem hem voordoet heeft dit ook invloed op zowel tekst, tekstkleur en kleur van de cel !! raar maar waar :shocked:

toch bedankt voor je moeite en prettige (regen) dag.
danny

Dag Sylvester-ponte,

in bijlage een gedeelte van het bestand (origineel bevat tientallen tabbladen) waar het probleem hem soms voordoet in het gebied waar opmerkingen kunnen geplaatst worden.

alvast bedankt,
danny

Bijlagen

Voeg daar nog eens "" aan toe in de formules:
Code:
wassen in EO34/36.";[COLOR="#FF0000"][B]""[/B][/COLOR])))

Bedankt COBBE,

hierbij een nieuwe bijlage met die aanpassing en nu zonder blad beveiliging.
PS: Hoe kan je de formules lezen met bladbeveiliging ?

Groeten,
danny

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Die beveiliging in Excel stelt echt niets voor.
Het werkt toch zo hé.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan