• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst en opvulkleur vasthouden voor gehele spreadsheet

• Onderwerp starter Onderwerp starter GerV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GerV

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2015
Hallo,

is er een mogelijkheid om de tekst en opvulkleur die je selecteert onder het startmenu vast te houden voor het gehele spreadsheet (54 tabbladen).

Standaard staat tekstkleur op zwart en opvulling op doorzichtig. Je kunt de tekstkleur per cel wijzigen, ik wil echter de kleur die ik selecteer voor alle cellen in alle tabbladen als standaard hebben totdat ik een ander kleurtje selecteer. Hetzelfde voor de opvulling.

GerV

Voor de fontkleur en type kan je alle bladen geheel selecteren en lettertype instellen, zo kan je ook de achtergrond instellen.

Cobbe,

dat klopt maar als ik dan een andere kleur wil moet ik weer iedere keer op de letterkleurknop/achtergrondkleurknop drukken. Ik zoek eigenlijk iets waarbij de geselecteerde kleur wordt vastgehouden totdat ik een andere kies.

Wijzig het dan in de opties van het werkblad(en)

Cobbe,

Mijn vraag lijkt op deze thread. Echter wil ik de kleur vasthouden die ik onder start selecteer.
kleur.JPG

HTML:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/891379-tekstkleur-rood-blauw-of-groen?highlight=tekstkleur

Zet dit eens achter je ThisWorkbook:
Code:
Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
With Target
    .Font.Color = 33
    .Interior.ColorIndex = 6
 End With
End Sub

en frutsel een beetje met de kleuren.

Die kleuren(nummers) kan je in een cel zetten en gebruiken in je code om deze flexibel te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan