tekst-file in XML

Status
Niet open voor verdere reacties.

demol007

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2002
Dag iedereen.

Op een van de websites die ik beheer ( http://www.reikimaster.nl ) staat een nieuwsbrief die tot nu toe ongeveer elk kwartaal vernieuwd werd. De gebruiker stuurt mij zijn tekst in een Word-documentje; ik knip en plak in actief.html en ik FTP dan de actief.html naar de site. Echter nu wil de gebruiker deze nieuwsbrief elke 2 weken verversen. En daar zit ik niet op te wachten ! ;-) Dus het zou mooi zijn als gebruiker dit zelf zou kunnen doen.

CMS is geen optie. Zelfs het simpelste progje zou hij als leek in het honderd laten lopen. Een suggestie was om via XML een tekstfile te laden daar waar de tekst moet komen. De gebruiker schrijft dan die tekstfile en en de gebruiker uploadt zelf.

Wat is jullie mneing hierover ? Kan dit werken ? En zoja, hoe pak ik dat aan ? Ben zelf een HTML-er. :rolleyes:

Alvast bedankt voor de suggesties !

Je kunt 2 dingen doen....

1. Overstappen van HTML naar XHTM, maar dat kan problemen opleveren met een aantal browsers is mijn ervaring.

2. Je kunt de XML embedden in de HTML als XML Data Island. Een simpele tutorial die laat zien hoe dat werkt staat hier http://www.w3schools.com/xml/xml_data_island.asp

Ik adviseer de laatste, in dat geval kun je fouten het makkelijkste herstellen, gezien het feit dat de volgende strofe in de omschrijving van de gebruiker staat: " Zelfs het simpelste progje zou hij als leek in het honderd laten lopen."....

Vergeet in ieder geval niet dat het om een XML-bestand gaat en niet om een text-bestand. In dit geval zijn tags met een bepaald hierarchie verplicht en hoofdlettergevoelig. Bijvoorbeeld de tags <Tekst> en <tekst> zijn voor XML geheel verschillend.

Verder is 'Proper nesting and closing' een absolute MUST bij XML. Daar waar HTML nog vergevingsgezind is in dit soort gevallen, kun je bij XML geen clementie verwachten...

Je merkt het er zitten dus best wel wat haken en ogen aan vast, in ieder geval ben je nu weer een stukje op weg, Succes!!

Daan

Laatst bewerkt:
Nog even een laatste reactie alvorens de vraag als opgelost te beschouwen.

Ik maakte de fout die elke programmeur wel eens maakt : ik zocht het te ver !

Een vriend wees mij op het programma " NVU" . Inmiddels is het ge-installeerd en werkt de gebruiker er vrolijk mee. Enige wat ik nog doe is af en toe "meekijken" en extra backups maken.

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken ! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan