• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst filteren met macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

mereltje

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2005
In excel wil ik een macro maken die ervoor zorgt dat een gedeelte van de tekst die in een cel staat dat deze eruit gefilterd wordt en dat deze niet meer zichtbaar is.

Nu wil ik graag weten is dit mogelijk, of begin ik aan een onmigelijke klus???

Als dit wel mogelijk is hoe kan ik dit dan doen???

Al vast bedankt!!!!!!!!!

1. Het is mogelijk om te zoeken op gedeeltes in cellen
2. Het is mogelijk het gevonden gedeelte te verwijderen

Wil je het verwijderen, of wil je bijvoorbeeld de kleur wit maken, zodat het wel blijft staan, maar je het niet ziet?

Gebruik dan gewoon bewerken - vervangen (CTRL-H), zet in de bovenste vak de tekst die je zoekt en laat het onderste vak leeg. Je vervangt de tekst nu door niets (=verwijderen)

Succes

John

Als ik dat doe.. dan verwijderd hij de complete tekst....

doe ik dan iets verkeerd????

Je moet in het eerste vak alleen te tekst plaatsen die je wilt verwijderen.
Bijvoorbeeld:
Je wilt het woord test verwijderen uit verschillende cellen. Selecteer de cellen, klik op bewerken - vervangen. Plaats in het bovenste vak test, het onderste vak laat je leeg, en klik op "alles vervangen.
In een cel waar stond "Dit is een test" staat na het vervangen "Dit is een "

Lukt dit niet, plaats dan de file (gezipped) op het forum met enige uitleg over wat je wilt verwijderen.

Succes

John

Zet de vraag even op "opgelost"

(in dit scherm nog een klein stukje naar onder scrollen, en op "de vraag is opgelost klikken)

Tot de volgende vraag :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan