Hallo allemaal,
In het verleden heb ik best wat leuke dingen gemaakt in Excel.
Ook met behulp van deze geweldige forum.
Helaas in 2020 het winnende lot getrokken (en letterlijk over het randje gekeken) met de covid pandemie waardoor ik behoorlijk wat cognitief vermogen heb moeten inleveren. Vlak voor de pandemie was ik net aan een nieuwe HBO opleiding begonnen (is al best pittig als 40 plusser
, maar met long-covid nog veel lastiger kan ik jullie vertellen) waarbij ik met veel moeite nu de laatste fase van de opleiding: het afstuderen heb bereikt. Ik heb een excel sheet met 800+ regels, waarbij ik in een lege kolom een tekst moet plaatsen adhv de inhoud van 2 andere kolommen.
Ik heb een voorbeeldbestand gemaakt van enkele regels en als bijlage toegevoegd.
Ik verwachte dat ik wel een end zou komen, maar het lijkt erop dat mijn kennis over excel volledig gewist is.
Als iemand een handje kan helpen zou ik dat heeeeel erg waarderen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
groetjes
In het verleden heb ik best wat leuke dingen gemaakt in Excel.
Ook met behulp van deze geweldige forum.
Helaas in 2020 het winnende lot getrokken (en letterlijk over het randje gekeken) met de covid pandemie waardoor ik behoorlijk wat cognitief vermogen heb moeten inleveren. Vlak voor de pandemie was ik net aan een nieuwe HBO opleiding begonnen (is al best pittig als 40 plusser

- In de ene kolom staan allemaal namen en in de andere kolom staan serienummers
- de naam Linox of een serienummer beginnend met TAU moet op dezelfde regel de tekst DF1 genereren
- de naam protego of een serienummer beginnend met TDL moet op dezelfde regel de tekst DF4 genereren
Ik heb een voorbeeldbestand gemaakt van enkele regels en als bijlage toegevoegd.
Ik verwachte dat ik wel een end zou komen, maar het lijkt erop dat mijn kennis over excel volledig gewist is.
Als iemand een handje kan helpen zou ik dat heeeeel erg waarderen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
groetjes