• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst in cel door afbeelding heen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom30

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Hallo Allen,

Bijgevoegd een excelblad met een afbeelding erin.
Weet iemand hoe ik de tekst die ik in een cel "achter" de afbeelding heb gezet, door de afbeelding heen kan laten komen??

Bijvoorbeeld, ik wil in de geldzak een bedrag laten komen dat berekend wordt. Tot nu toe blijft alles wat ik invul in de cellen achter de afbeelding verborgen.

Alvast bedankt!!!!

Grtz, Tom

Bijlagen

Via de Werkbalk Tekenen kan je een tekstvak toevoegen, daar tekst in zetten, en vervolgens de opmaak van het tekstvak gelijkaardig maken aan die van de geldzak.

Via de Werkbalk Tekenen kan je een tekstvak toevoegen, daar tekst in zetten, en vervolgens de opmaak van het tekstvak gelijkaardig maken aan die van de geldzak.

Is het niet mogelijk om de inhoud van de cellen achter de geldzak door de geldzak heen te laten komen? Dat de afbeelding op de achtergrond staat en de inhoud van de cellen op de voorgrond ofzoiets..?

Als ik het met een tekstvak doe, kan ik alleen een vast bedrag in de geldzak zetten. Het gaat erom dat het bedrag wordt berekend uit andere bladen en derhalve kan varieren..

Alvast bedankt Wigi.

gtz

Beste Tom30,

De cellen in Excel zijn een laag. Boven die laag zit een grafische laag voor objecten zoals grafieken, afbeeldingen etc. Je kunt dus nooit een plaatje achter een cel plakken.
De oplossing van Ron vind ik een mooie. Gewoon een gifje maken en op doorzichtig zetten.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan