• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst in cel splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

p0ekie

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2013
Beste forum-gebruikers,

Ik heb een probleem waar ik geen geschikte oplossing voor kan vinden.
Ik wil in een kolom alle cellen met daarin samengevoegd straat huisnummer postcode plaats splitsen. Het gaat in dit geval puur om de postcode. Deze is in alle cellen 1234AB waarbij ik dus 1234 van AB gesplits wil hebben. Het lastige is dus dat de gegevens ervoor (straat en huisnummer) allemaal anders zijn. Uiteindelijk moet het worden zoals in cel C en D. Dus Straat Huisnumer in 1 cel en Postcode en huisnummer in 1 cel.

Heef iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!
Bekijk bijlage Cel splitsen.xlsx

Leo,

Dank voor je snelle reactie! Dit werkt inderdaad. Zou je misschien wel kunnen toelichtingen hoe nou die code is opgebouwd (dan kan ik het in het vervolg mogelijk zelf :D) of heb je ergens een tutorial waar dat is uitgelegd? Want die verschillende variabelen maken het altijd lastig bij het splitsen van woorden/cellen.

Gr.

bij deze wat uitleg in de macro, als iets nog niet duidelijk is hoor ik het wel.

mvg
Leo

Bijlagen

Code:
' UBound staat voor eerste element, LBound voor het laatste
Zal dit niet andersom moeten Leo?

Ja het is andersom

als ik het zo in macro heb gezet is dat of een fout of een vergissing, of verstrooidheid :o

mvg
Leo

Leo,

Dank voor de toelichting. Is mij nu een stuk duidelijker. Moet toch is die cursus VBA gaan volgen. Het aantal mogelijkheden neemt extreem toe als je weet hoe dit (enigszins) werkt.

Gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan