• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst in CommandButton

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwinmi

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Hallo Forum,

Ik maak gebruik van een knop en een commandbutton in een blad. Deze wil ik graag dezelfde grootte geven van 0,5 cm hoog en 2,5 cm breed. Bij de Knop past de tekst er mooi in (lettergrootte 9) Bij de CommandButton past dit niet, omdat de marge boven de tekst te groot is, dus de tekst staat te laag en past er dus niet mooi in. Zie bijlage. De knoppen groter maken is misschien het makkelijkste, maar ik wil graag alle knoppen in de werkmap dezelfde grootte hebben, dus dan moet ik alle knoppen aanpassen, doe ik dus liever niet.

Weet iemand van jullie misschien of dit aan te passen is, zodat de tekst wel mooi in de CommandButton past?

Alvast bedankt!
PS vergeet niet om op Ontwerpmodus te klikken als je de CommandButton wilt aanpassen...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Zwinmi,

Ik zie in ieder geval al een verschil tussen jouw "knop" en jouw "commandbutton".
Bij "Knop" heb je waarschijnlijk gekozen voor een Autovorm met daaraan een macro gelinkt. Van zo'n Autovorm kun je de uitlijning bij Eigenschappen aanpassen.

Bij die met de naam Commandbutton kan ik de eigenschappenlijst niet zichbaar maken.
Ik heb daarom zelf een knop aangemaakt met de werkbalk Besturingselementen. En dan zie ik de eigenschappen wel.
Kan te maken hebben met het feit dat ik Excel 32003 gebruik.
Maar daar zie je inderdaad hetzelfde probleem als bij die commandbutton van jou.

Ik geef het maar even aan ter verduidelijking van het probleem (dat ik overigens zelf ook al ben tegengekomen).

Succes,:thumb:

Groetjes,
Ger

Ik maak gebruik van een knop en een commandbutton in een blad.
Een command button is ook gewoon een 'knop' hoor.
Ik neem aan dat met het antwoord van gGerretje je vraag afdoende is opgelost?

Hoi Ger,

Bedankt voor je reactie. Maar het probleem is dus nog niet opgelost. Ik daag ook anderen uit om te reageren :D

Dus hoe krijgen we de tekst in een CommandButton netjes tussen de lijnen zoals bij een Knop wel lukt...

Je ene knop is van de werkset besturingselementen,
de andere uit de werkbalk formulieren;
dat heb ik zo gelaten.
Maar die van de werkset besturingselementen is een nieuwe, omdat die van jou bij de eigenschappen niet alle opties aanwezig bleken.

@ Zwinmi
Bedankt nog voor je reactie op je vorige vraag waar je mij via een PB gevraagd had om deze nog eens te bekijken(en op te lossen) :mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan