• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst in draaitabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fritzo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2005
Ik heb een blad in excel met alleen data. Dit is alleen tekst (in het kort: kolom A is naam, kolom B is maand, kolom C is klus).
Als ik nu een draaitabel maak waarin per maand alle klussen uit moeten blijken, kan ik in de gegevensvelden alleen maar kiezen voor de som van.., het gemiddelde van... enz. Alleen getalsmatige opties dus. Maar dat wil ik niet, ik wil dat in de draaitabel gewoon de inhoud van cellen uit de database terugkomt. Tekst dus i.p.v. een rekenkundige berekening. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg?:confused:

Hoi Fritzo,

Wat ik altijd doe bij zo'n tabel, is een kolom Aantal toevoegen met op elke rij een 1. Voeg die toe aan de draaitabel en je kunt tellen wat je wilt.
Als je tabel goed opgebouwd is, kun je een 1 tikken in de bovenste cel, en dan dubbelklikken op de vulgreep zodat je in één klap op iedere rij een 1 hebt staan. De vulgreep is het vierkantje rechtsonderin de actieve cel.

Fijn weekend,

Richard

Dag Richard,
bedankt voor je antwoord. Maar tellen is niet mijn probleem. Ik wil dat in het gegevensgebied van de draaitabel de tekst komt te staan van het bijbehorende veld uit de database. Maar die keuzemogelijkheid heb ik niet in de draaitabel, die wil alleen maar som van etc.

Gr.
Fritzo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan