tekst in een afbeelding plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jac bindels

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Ik heb gisteren een uitnodigingskaartje ontvangen en dit moet ik ook voor vrienden van mij gaan doen ivm 25 jarig huwelijksfeest.

Het is een vrij eenvoudig kaartje met alleen een foto
van het echtpaart , op de foto staat ook de tekst van de uitnodiging met witte letters

Ik heb nu ook een foto ingevoegd , maar ik zou graag ook de tekst op verschillende plaaatsen op de foto willen weergeven maar dit lukt mij niet . Is dit niet mogelijk , hoe kan ik tekst op verschillende plaatsen invoegen in een afbeelding , wie kan mij helpen ?

bij voorbaat dank,
Jac

je kan de afbeelding als achtergrond doen.

rechter muisknop op afbeelding > Figuur opmaken > Indeling > Achter de tekst

dan kan je er over heen typen.

Hai, :D

Gebruik de werkbalk Tekenen: Beeld/werkbalken/tekenen.

Hier kun je o.a. gebruik maken van tekstvakken en andere vormen waarin je jou tekst kunt typen.

Van deze vormen kun je de achtergrond op "geen achtergrond" zetten zodat je ze makkelijk over jou foto heen kunt plaatsen.

Op die manier krijg je dus nog meer controle over de tekst welke je over jou afbeelding heen plaatst.

Succes! :thumb:

tekst in afbeelding invoeren

Ja, dat klopt, maar hoe kan ik daarin typen, ik krijg elke keer de cursor met 4 pijltjes te zien ,maar ik weet niet hoe ik nu kan gaan tekst invoeren.

Jac

Simpel flauwekul voorbeeldje hoe je autovormen over een afbeelding heen plaatst zodat je zelf kan bepalen waar de tekst moet staan..

See Yah! :thumb:

Bijlagen

Hoi,

ok / maar hoe kan ik nu de tekst typen, dit lukt mij niet
ik krijg bij de cursor 4 piltjes , verder kan ik niets doen, hoe kan ik beginnen met te typen ?
Sorry het zal wel aan mij liggen..

Klik op de werkbalk tekenen op de knop Tekstvak.

Klik en sleep in het document tot het vak de juiste grootte heeft.

Nadat je de cursor loslaat wordt het tekstvak gemaakt en kun je erin gaan staan en tekst typen.

Vervolgens kun je het vak naar de juiste plaats op de foto slepen..

Probeer dit eerst even en laat even weten of het zo lukt..

See Yah! :thumb:

ja ,dat gaat wel ,maar ik moet geen witte vakken hebben , ik moet toch gewoon in de foto kunnen typen!

Ik heb het volgende uitgevoerd :

rechtermuisknop > tekstomloop > achter tekst
als ik nu op foto ga staan krijg ik een cursor met 4 pijltjes, ik moet toch nu simpel de tekst kunnnen invoeren
een regel is mij gelukt ,maar hoe kom ik op de volgende regel of op een willekeurige plaats. Als ik via enter toets of met de cursor pijltjes naar beneden wil gaan lukt me dit niet ., d ecursor blijft op de 1e regel staan .
Wat doe ik verkeerd ?
groet,
Jac

Als je van de tekstvakken de achtergrond op "Geen Opvulling" zet worden ze doorzichtig en zo kun je flexibel op de figuur tekst intypen door met de tekstvakken te schuiven..

De methode met Tektindeling achter tekst is helemaal niet zo handig om te gebruiken...

Wat je dus ook kunt doen is zo'n tekstvak in zijn geheel over de figuur heen te trekken daar de tekst in typen en dan vervolgens de achtergrond weghalen..

Meer als dit kan ik niet uitleggen vrees ik het is vaak een beetje spelen met de instellingen totdat jij gevonden hebt wat fijn voor je werkt...

Succes dus..! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan