• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst in een cel invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrpike

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Beste lezer,

Ik heb een vraag welke ik graag beantwoord zou zien.
Ik ben een groentje op het gebied van Excel, dus mogelijk is het antwoord voor jullie erg eenvoudig, maar voor mij een raadsel.
het gaat om het volgende:

Als ik in een cel tekst invoer van b.v. 100 letters, maar ik mijn celbreedte op 40 characters wil houden, hoe moet de cel/kolom dan ingesteld staan zodat hij na veertig letters automatisch een regel lager springt in dezelfde cel, m.a.w. hoe krijg ik alle tekst zichtbaar in dezelfde cel zonder dat de cel zelf breder wordt.

Ik hoop op een snelle reactie van jullie.
Alvast hartelijk dank voor de hulp.

Rob

Rob,

Ga naar celeigenschappen - uitlijning en zet een vinkje bij terugloop

Bijlagen

• Microsoft Excel - Map1 9-7-2013 164031.jpg
    Microsoft Excel - Map1 9-7-2013 164031.jpg
    73,4 KB · Weergaven: 12
Beste Rob,

1) Excel is geen tekstverwerker, daar hebben we Word voor. Dus je zal je regeleinde zelf met een ENTER moeten geven of als je het in dezelfde cel wilt houden ALT+ENTER. Dan zal je alleen de regelhoogte moeten aanpassen.
2) Kijk onder celeigenschappen (of in je lint/ribbon) naar 'tekstterugloop' deze moeten aan staan en dan wordt de cel niet breder, maar nogmaals dan moet je met ALT+ENTER werken en rijhoogte aanpassen...

Succes..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan