Tekst in een klasse

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mtchl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Berichten
2
Ik heb een soort van spaarpot gemaakt, alleen moet er nog tekst in de vallende munten komen te staan. Dit wil ik ook in de klasse Munt zetten, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik dit erin krijg.. Hopelijk kan iemand mij heirmee verder helpen?
Mijn programma tot nu toe ziet er als volgt uit:

package sparen;

import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import java.applet.*;

/**
* <p>Title: </p>
* <p>Description: </p>
* <p>Copyright: Copyright (c) 2008</p>
* <p>Company: </p>
* @author unascribed
* @version 1.0
*/

public class Auto extends Applet {
private Munt muntje1, muntje2, muntje3;

public void init() {
muntje1 = new Munt( Color.red, 155, 0, 40, 40, "vijf" );
muntje2 = new Munt( Color.gray, 155, 0, 50, 50, "tien" );
muntje3 = new Munt( Color.green, 155, 0, 60, 60, "één" );
}

void slaap( int millisec ) {
try { Thread.sleep( millisec ); }
catch( InterruptedException e ) { }
}

public void paint( Graphics g ) {
for( int i = 0; i < 220; i++ ) {
muntje1.setKleur( Color.red );
muntje1.teken( g );
slaap( 10 );
muntje1.setKleur( getBackground() );
muntje1.teken( g );
muntje1.naarBeneden();
}
muntje1.setKleur( Color.red );
muntje1.teken( g );
slaap( 2500 );
for( int i = 0; i < 220; i++ ) {
muntje2.setKleur( Color.gray );
muntje2.teken( g );
slaap( 10 );
muntje2.setKleur( getBackground() );
muntje2.teken( g );
muntje2.naarBeneden();
}
muntje2.setKleur( Color.gray );
muntje2.teken( g );
slaap( 2500 );
for( int i = 0; i < 220; i++ ) {
muntje3.setKleur( Color.green );
muntje3.teken( g );
slaap( 10 );
muntje3.setKleur( getBackground() );
muntje3.teken( g );
muntje3.naarBeneden();
}
}
}


class Munt {
private Color kleur;
private int x;
private int y;
private int breedte;
private int hoogte;
private String naam;

public Munt( Color kleur, int x, int y, int breedte, int hoogte, String naam ) {
this.kleur = kleur;
this.x = x;
this.y = y;
this.breedte = breedte;
this.hoogte = hoogte;
this.naam = naam;
}

public void naarBeneden() {
y++;
}

public void setKleur( Color kleur ){
this.kleur = kleur;
}

public void teken( Graphics g ){
g.setColor( this.kleur);
g.fillOval( this.x, this.y, this.breedte, this.hoogte );
g.setColor( Color.black );
g.fillRect( 100, 200, 150, 200);
g.setColor( Color.white );
g.drawString( "Spaarpot",150,240);
}
}
 
Het loont misschien ook om eens te kijken naar het Graphics2D object, want deze heeft veel hippere tekenmethoden :D Je mag overigens gratis je Graphics object casten naar Graphics2D object, deze zijn min of meer inwisselbaar :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan