Tekst in figuur draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjee

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2005
Ik heb een heel leuk schemaatje gemaakt van onze organisatie. Hierin staan 4 afdelingen die allemaal zijn weergegeven als een kwart cirkel en zodoende samen een cirkel vormen (origineel he?:p )

Mijn vraag is nu: Van de onderste 2 afdelingen staat de tekst ongeveer ondersteboven. Das lastig lezen niet? Is er een manier om dit rechtop te krijgen? of 180 graden te draaien?

Alvast bedankt...

Tekst knippen en via plakken speciaal plakken als afbeelding (ik weet niet of PP die optie heeft anders moet je het even plakken in Word. Die afbeedling is dan draaibaar, maar niet meer bewerkbaar

Dat kan idd. (redelijk simpel). Zorg dat de werkbalk "tekenen" standaard wordt weergegeven.

De tekst in het kwart cirkeltje moet in een "tekstvak" staan.

1. Selecteer het vak.

op de werkbalk "tekenen" zie je een nagenoeg gesloten blauw cirkeltje waarvan het eind in een pijlpuntje eindigt. In het cirkeltje een groen puntje. Houdt de cursor er maar boven en de helptekst "vrij draaien" verschijnt. Zo kun je het tekstvak in je kwartcirkel net zo draaien als dat jij wil.

2. Selecteer het cirkeltje en roteer het tekstvak.

Suc6!

Laatst bewerkt:
Ik heb de tip van ECD geprobeerd, maar dat gaf een vrij vaag resultaat.

Ik heb dus ook de tip van pasja geprobeerd, maar ik kon het betreffende iccontje (werkblak teken: alle iconen weergegeven) niet vinden. Weet je zeker dat het op de werkbalk tekenen zit?

Edit: Ik heb versie 2002

Laatst bewerkt:
zie bijlage

...... en ja, ik weet zeker dat het op de werkbalk tekenen zit.............

Bijlagen

• roteren.jpg
    roteren.jpg
    29,8 KB · Weergaven: 90
Om misverstanden te voorkomen...........

draaien maar....................

Bijlagen

• draaien maar.jpg
    draaien maar.jpg
    33,3 KB · Weergaven: 92
Ik heb het icoontje gevonden. Bij mij zit het alleen onder submenu tekenen-->draaien of spiegelen.
Het punt is: als ik het tekstvak heb geselecteerd en ik klik op het bewust icoontje dan verspringt de selectie automatisch naar het figuur in plaats van het tekstvak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan