• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst in lege cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jon12

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2017
Berichten
76
Beste aanwezige wizards ; )

Weet niet zeker of wat ik wil mogelijk is, maar volgens mij zou het moeten kunnen, alleen krijg ik toch niet gevonden hoe. Het probleem is het volgende:

Via voorwaardelijke opmaak is het mogelijk om een lege cel op te maken, maar alleen met kleuren, arcering, randen e.d.

Graag wil ik in een bepaalde cel een tekst hebben staan wanneer deze leeg is. Op het moment dat ik in die cel een waarde invoer, komt er deze waarde te staan en zodra ik de waarde verwijder moet er automatisch weer de vooraf ingestelde tekst staan. Ik heb het ook al geprobeerd met cel-verwijzingen, maar tot zover nog geen succes.

Iemand een idee of dit mogelijk is en hoe?

Alvast bedankt!
 
Het is volgens mij alleen met een macro mogelijk. Zet wat in A1 in het bestandje en verwijder het vervolgens weer.
 

Bijlagen

  • Jon12.xlsb
    12,9 KB · Weergaven: 82
Dank je wel VenA, dat is precies wat ik bedoel. Maar nu heb ik het volgende probleem: op het moment dat ik het zelf probeer lukt het nog niet helemaal.
Ik heb het VBA-project in de bijlage staan met de bedoeling om "Categorie:" in cel A2 te plaatsen. Maar ik krijg een foutmelding. Ik ben hier nog niet helemaal mee bekend, dus heb de code uit jouw voorbeeld gekopiëerd, waar gaat het mis?
 
Je hebt de code in de module van Thisworkbook staan. Je moet de code in de module van het betreffende blad zetten.
 
Oh inderdaad, daar zat dus het probleem. Het is me nu inderdaad wel gelukt. Dank je wel!

Nog één vraagje:
Het is duidelijk dat er veel mogelijkheden zijn binnen deze macro-module. Zijn er cursussen om met dit soort modules om te gaan?
Wil natuurlijk graag zelf hier mee om kunnen gaan, ipv alleen andermans 'tekstjes kopiëren'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan