robbietjuh
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 nov 2008
Hey daar,
Ik ben bezig met een nieuw project, waarin je PHP files kunt maken.
Echter gebruik ik daar een RichTextBox bij, zodat ik ook highlight kan mogelijk maken.
Alleen, wanneer ik mijn bestand wil opslaan, zit ik vast.
Als ik het opsla zie je geen enters meer in Kladblok, alles staat stijf aan elkaar vast.
Enkel spaties zijn nog te zien, en natuurlijk letters/cijfers.
Erg eigenaardig, en ik heb ook lang gezocht op Google voor een oplossing, maar ik kreeg alleen van die downloads voor je pc zodat je .rtf kon converteren naar .txt.
Dat wil ik niet, want ik wil het integreren in mijn eigen applicatie, dus moet het in VB.NET, niet in een aparte .exe.
Kan iemand mij hier mee helpen?
Echter wanneer ik de RTF tekst in een MsgBox laat zien wil het wel.
Resultaat:
Wanneer ik de tekst in een TextBox plaats (ik dacht: ik plaats het in een TextBox, misschien heeft het dan wel enters, en sla het vanuit de TextBox op) krijg ik geen enters.
Resultaat:
Iemand enig idee hoe ik met een VB.NET code de enters kan behouden?
Groetjes,
Robert
Ik ben bezig met een nieuw project, waarin je PHP files kunt maken.
Echter gebruik ik daar een RichTextBox bij, zodat ik ook highlight kan mogelijk maken.
Alleen, wanneer ik mijn bestand wil opslaan, zit ik vast.
Als ik het opsla zie je geen enters meer in Kladblok, alles staat stijf aan elkaar vast.
Enkel spaties zijn nog te zien, en natuurlijk letters/cijfers.
Erg eigenaardig, en ik heb ook lang gezocht op Google voor een oplossing, maar ik kreeg alleen van die downloads voor je pc zodat je .rtf kon converteren naar .txt.
Dat wil ik niet, want ik wil het integreren in mijn eigen applicatie, dus moet het in VB.NET, niet in een aparte .exe.
Kan iemand mij hier mee helpen?
Echter wanneer ik de RTF tekst in een MsgBox laat zien wil het wel.
Code:
MsgBox(RichTextBox1.Text, 16, "Informatie")
Code:
Regel1
Regel2
Regel3
Wanneer ik de tekst in een TextBox plaats (ik dacht: ik plaats het in een TextBox, misschien heeft het dan wel enters, en sla het vanuit de TextBox op) krijg ik geen enters.
Code:
TextBox1.Text = RichTextBox1.Text
Code:
Regel1Regel2Regel3
Iemand enig idee hoe ik met een VB.NET code de enters kan behouden?
Groetjes,
Robert