• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst in samengevoegde cel wordt vervangen door ######

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ajoutame

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Ik heb een boel cellen samengevoegd met de bedoeling dat de gebruiker er een stuk tekst in kan typen. Ondanks dat de samengevoegde cel nog lang niet vol is met tekst, verschijnt er één lange regel (de bovenste in de cel) met alleen maar ##### Zie cel R82 in bijlage) Bekijk bijlage Vraag Helpmij.xlsx. Als ik de tekst wat inkort, wordt de tekst wel zichtbaar. En als ik dubbelklik in de cel, dan verschijnt de tekst ook. Hoe kan dit? Hoe gaat Excel hier mee om? Als ik de samengevoegde cel groter maak door de rijhoogtes te vergroten, helpt dat niet.

Ajoutame,

Ik heb het ook even geprobeerd maar kwam niet verder met de tekst tot "Huub be"
Als ik daar de "t" achter typte werd de gehele tekst ###, dus daar breekt hij de tekst niet af.
Misschien kun je maar een bepaald aantal tekens samenvoegen?
Zou het niet beter zijn om een tekstvak te gebruiken?

Volgens mij is zoiets als dit een poos terug ook aan de order geweest, weet alleen de oplossing niet meer.

Suc6

het gaat hem vermoedelijk over R81.
Ga even naar de opmaak van die cel en maak er in plaats van "tekst" er "standaard" van. (tekst gaat maar tot 255 karakters denk ik)

Laatst bewerkt:
Alt enter

Misschien moet je alt- enter gebruiken zoals in een normale cel of de cel eigenschappen op standaard.

Laatst bewerkt:
Ik lees hier op het forum dat je samengevoegde cellen zoveel mogelijk moet vermijden.

Voor dit invuldocument (geen rekendocument) zal het met samengevoegde cellen wel moeten lukken.

Ik zie dat je de volgende cellen heb samengevoegd: B81 t/m AF85.

Als je al kiest voor samengevoegde cellen zou ik in dit geval de samenvoeging per RIJ kiezen.

voor de rijen 82 t/m 85 kun je dan ook nog tekst kwijt (als dat de bedoeling is).

Voor rij 81 kun je dan de rijhoogte aanpassen.

Vervolgens de opmaak van cel b81 wijzigen van tekst in standaard.

Vervolgens kun je met uitlijnen (2e tabblad) de tekst op een bepaalde manier uitlijnen.
(dit kun je zelf even uitproberen).

Op deze manier ben ik tot de oplossing in het bijgevoegde bestandje gekomen.

Heb je vragen (of opmerkingen) laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Het bleek heel simpel (zoals vaak als je het niet weet): de celeigenschappen op 'Standaard' zetten.

Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan