• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst in Userform aan een cel linken, maar toch aan kunnen passen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenmars

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2008
Dag mensen,

Ik heb een mooie Userform gemaakt voor mijn werk. Nu klaagt iedereen dat als ze 1 vak niet kunnen vullen, ze opnieuw de hele userform moeten invullen. Vraag gekregen of ik de tekst in de Userform kan linken aan een input cel. Geen probleem met "Textbox1.Value = [A1]". Maar nu kan iemand deze tekst niet meer aanpassen :confused:. Heeft iemand een idee hoe ik een userform vak kan linken aan een cel, maar die toch kan wijzigen zonder errors?

Alvast bedankt! Hopen dat iemand van jullie dit weet.

Gr. Maarten

Maarten, hoe bedoel je niet meer aanpassen?
als een tekst in een textbox is geplaatst kan je hem echt nog wel veranderen.
groet sylvester

Als ik het goed lees, wil je nadat de userform is opgestart de cel nog aan kunnen passen.
Dat kan door bij de eigenschappen van de userform ShowModal op False te zetten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Net iets anders, als ik de userform heb geopend wil ik graag in de textbox nog wijzigingen doorvoeren zonder errors. Wanneer ik nu de textbox koppel aan een cel kan ik de textbox niet meer wijzigen zonder een foutmelding te krijgen.

Welke error krijg je?
Als je wilt wegschrijven naar een cel hoef je alleen de code om te draaien.
Code:
[A1] = Textbox1.Value
Met vriendelijke groet,

Roncancio

Exeption occurred. Ik wil de userform openen. Staat er al de tekst van cel a1. Bijvoorbeeld "Maarten". Dan wil ik er Maart van maken in de userform. Op ok drukken. Dan moet hij er pas maart van maken. Nu heb ik al de codes geschreven dat hij de tekst van de tekstbox 1 in cel a1 zet. Maar nu wil ik dus ook als ik de userform open al de tekst zien die al in A1 staat. Haha. Nog duidelijk?

Als je de text wilt zien bij het openen van de userform moet je de code bij UserForm_Initialize() zetten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Een voorbeeldbestandje zou hier wel handig zijn.
Wat je vraagt is in principe geen probleem om voor elkaar te krijgen.

[Edit]: Zoals je ziet ben ik niet de enige die er zo over denkt.

Laatst bewerkt:
Zie het al. Wat jullie zeggen werkt. Maar eerst moet ik de protect sheet verwijderen. Thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan