• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst in verticale as uitlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennis06

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2016
Is het mogelijk om in een gestapelde staaf grafiek, de tekst in de verticale as naar links uit te lijnen?

Als ik het nu de tekst ga uitlijnen met de knoppen in de uitlijning tab, gaat de tekst alleen omhoog/omlaag en niet naar links.

Met vriendelijke groet,

Dennis

Via celeigenschappen - uitlijnen - vertikaal - gecentreerd

Dit zou de klus moeten klaren.

Beste Cobbe,

Bedankt voor uw snelle reactie, helaas werkt dit niet.
De as wordt niet als een cel gezien, dus ik kan geen celeigenschappen doen.
De as heeft wel de functie "as opmaken" met een tab "uitlijning", maar hiermee krijg ik het ook niet voor elkaar om de tekst naar links uit te lijnen.

Met vriendelijke groet,

Dennis

Planning.jpg

Hierboven staat de grafiek waarover het gaat.
De tekst in de verticale as staat naar rechtst en dit ziet er niet overzichtelijk uit, daarom zou ik de tekst graag naar links uitlijnen.

Mooie foto maar ik zie hier niet wat er mis is.
Als het die kolom is met de omschrijvingen die kan je toch gewoon links uitlijnen via de knop op de tab start.
Post anders een excelbestand

De tekst staat horizontaal. Dus horizontaal uitlijnen.
Via cel eigenschappen uitlijnen> horizontaal > links

Beste joost1,

Helaas werkt dat niet, omdat het een grafiek is kan ik geen celeigenschappen doen.

In de bovenstaande grafiek, staat de grafiek waarover het gaat.
Op het moment dat ik uitlijnen naar links aanklik, springt de as iets omhoog en de tekst blijft rechts staan

Toen ik het plaatje zag dacht ik even dat het geen grafiek was.
Voor zover ik het kan overzien kun je bij as opmaken inderdaad alleen verticaal uitlijnen . Wat je zou kunnen doen zijn de labels van de verticale as aan de rechterkant plaatsen.
zie voorbeeldje

Bijlagen

Bedankt voor de tip joost1, dit ziet er al beter uit. :D
Als het echt niet mogelijk is om de tekst naar links uit te lijnen aan de linkerkant ga ik dit gebruiken.

Het blijft altijd bijzonder een plaatje in een excel bestand plaatsen. Misschien zoiets.

Bijlagen

Goedemorgen VenA,

Dit is precies wat ik zoek :D
Ik heb het toegepast op mijn grafiek, maar er is iets (Ik denk de spaties in de tekst) dat ervoor zorgt dat de tekst niet goed uitlijnt.
De grafiek staat hieronder, zou u kunnen kijken of er iets aan gedaan kan worden?
De gegevens staan in de "Gegevens" tab en de grafiek in de "Grafiek 1" tab.

Bekijk bijlage Planning verhuizing 2.0.xlsx

De verschillende karakters zijn niet allemaal even breed en daarom is breedte van het aantal tekens niet gelijk aan de breedte van het aantal karakters .
Aangezien de y-as op rechts blijft uitlijnen, beginnen de eerste karakters niet op dezelfde plaats.
zie voorbeeldje.

Bijlagen

Daar was ik al bang voor.
Ik ga dan toch de verticale as aan de rechterkant plaatsen en zet ik deze vraag op opgelost.

Iedereen bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan