Code:
=ALS(EN(H6="JA";C12>0);TEKST("Postbus";"00000");(VERT.ZOEKEN(C12;'Database Klanten'!A:O;3;1);VERT.ZOEKEN(C12;'Database Klanten'!A:O;2;1))
Beste lezers. Bovenstaand een formule. Deze is fout. Daar was ik al achter, maar hoe moet deze dan wel.
Het is de bedoeling dat er bij ALS / EN is waar een postbusnummer wordt aangegeven. Nu had ik de formule kloppend, maar toen wilde ik voor het nummer nog de tekst: Postbus, hebben staan zodat de waarde i.p.v. de straatnaam bijvoorbeeld: Postbus 12345 wordt. Ik krijg het enkel voor elkaar met 12345.
De code die werkt zonder de tekst: Postbus, is als onderstaand:
Code:
=ALS(EN(H6="JA";C12>0);VERT.ZOEKEN(C12;'Database Klanten'!A:O;3;1);VERT.ZOEKEN(C12;'Database Klanten'!A:O;2;1))
Ik krijg het wel voor elkaar door een willekeurige cel de waarde: Postbus, te geven en deze samen te voegen. Dit is alleen niet wat ik wil.
Hierbij nog even die code en dan laat ik het erbij, want anders wordt het helemaal onoverzichtelijk.
Code:
=ALS(EN(H6="JA";C12>0);TEKST.SAMENVOEGEN(F6;(VERT.ZOEKEN(C12;'Database Klanten'!A:O;3;1)));VERT.ZOEKEN(C12;'Database Klanten'!A:O;2;1))
Laatst bewerkt: